Η Αργώ της Καλύμνου - Καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση για την Κάλυμνο και τα γύρω νησιά

Switch to desktop

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Ακατάλληλη για μεγάλο Blue Star η επισκευασμένη προβλήτα Κύριο

Μετά από ένα χρόνο αγώνων του δημάρχου, το έργο της αποκατάστασης της σπηλαίωσης στον εξωτερικό λιμενοβραχίονα ολοκληρώθηκε πριν δυο μήνες, αλλά το μεγάλο Blue Star ούτε φάνηκε κι ούτε θα φανεί, γιατί το μουράγιο έγινε επικίνδυνο για πρόσδεση μεγάλων πλοίων, λόγω του μικρού ωφέλιμου βάθους που διαθέτει. 

 

Αυτή η είδηση κυκλοφορεί εδώ και μέρες στην Κάλυμνο, αλλά σήμερα (15.3.12) βγήκε στον αέρα από το ΑΙΓΑΙΟ TV, ως «απλή» είδηση, ασχολίαστη, και χωρίς αυτή τη φορά να κάνει τηλεφωνική παρέμβαση στο κανάλι έστω και ένας από τη δημ. Αρχή, για να διαψεύσει την είδηση. Ο δήμαρχος είναι στην Κάλυμνο, αλλά προτίμησε τη σιωπή.

Η ΑΡΓΩ στις 21.1.2012, ημέρα Σάββατο, ημέρα που είχε τελειώσει το έργο έγραψε, μεταξύ άλλων και σύμφωνα με τις πληροφορίες που πήρε από τον εργολάβο κύριο Κυρ. Παπαγεωργίου τα εξής (βάζουμε έντομο μαύρο στα σημεία που ήταν τότε πολύ κρίσιμα):  

 Το φυσικό αντικείμενο του έργου ήταν εξολοκλήρου υποθαλάσσια κατασκευή και εργάστηκαν δύο δύτες, επαγγελματίες των καταδύσεων. Το ένα κομμάτι του έργου ήταν το γέμισμα της  σπηλαίωσης με μπετόν. Το δεύτερο, η κατασκευή προστατευτικής βάσης, από μπλόκα και ογκόλιθους, μήκους 11 μέτρων και βάθους, από την επιφάνεια, 7 μέτρων. Η βάση ενωμένη με το μπετόν της σπηλαίωσης σχηματίζει ορθή γωνία, συμπαγή και πολύ ισχυρή, ώστε να αντέχει, όπως είπε στην ΑΡΓΩ ο εργολάβος κ. Παπαγεωργίου, και στις πιο ισχυρές πιέσεις από τους «βομβαρδισμούς» που δημιουργούν οι προπέλες των μεγάλων πλοίων.

Τώρα η Κάλυμνος είναι έτοιμη να δεχτεί μεγάλα πλοία, αρκεί αυτά να έρθουν και οι εταιρίες να μην βρίσκουν άλλες προφάσεις. Στον αγιασμό που έκανε ο κ. δήμαρχος πάνω στο μουράγιο, στις 17.12.2011, για την έναρξη των εργασιών, αλλά και πολύ πριν, είχε δηλώσει ότι βρισκόταν σε συνεννόηση με την BLUE STAR και ήταν βέβαιος ότι σύντομα η Κάλυμνος θα έχει μεγάλα πλοία και περισσότερα δρομολόγια.

  Τρεις μήνες μετά τον αγιασμό στο μουράγιο (17.12.11), για την έναρξη του έργου, και δύο μήνες μετά την ολοκλήρωση του έργου (21.1.12), η Κάλυμνος βρέθηκε και πάλι στο μηδέν. Η εταιρία ATTICA GROUP ήλεγξε το έργο και το βρήκε ακατάλληλο. Τα μεγάλα της πλοία κινδυνεύουν να χτυπήσουν στην υποθαλάσσια πλατφόρμας που σχηματίζει ορθή γωνία με το μέτωπο του μουράγιου.  

  Για τα τεχνικά στοιχεία του έργου, οι πληροφορίες από το Δήμο έλεγαν ότι ήταν ότι το βάθος (το παρουσίαζαν 7,5 μ.) είναι όσο και στην προβλήτα της Πάτμου - έργο και αυτό της ίδιας κατασκευαστικής εταιρίας. Όμως νεότερες πληροφορίες λένε ότι η προβλήτα της Καλύμνου έχει βάθος μόνο 7μ. και, επίσης, ότι η προβλήτα της Πάτμου είναι 8,5 μ. Όσο βάθος και να έχει, το γεγονός είναι ότι το μεγάλο  Blue Star μπορεί και πιάνει Πάτμο, Καλυμνο όχι.

Στην εταιρία (ATTICA GROUP) χρειάστηκε(!) να πάει ο δήμαρχος μαζί με τον εργολάβο και το μελετητή του έργου, για να βεβαιώσουν ότι το έργο διαθέτει το κατάλληλο βάθος για να δεχτεί το μεγάλο Blue Star. Η συνάντηση έγινε το μεσημέρι της 14.3.12,  και η απάντηση της εταιρίας είναι οριστική και αμετάκλητη: Δε θα πιάσει Κάλυμνο το μεγάλο της πλοίο, αν δεν κατασκευαστεί συμπληρωματικό έργο. Ποιο είναι το έργο που απαιτεί η ATTICA GROUPΝα ανέβει όλη η βάση, η τσιμεντένια πλατφόρμα βυθού, με (τα γνωστά τσιμεντένια) μπλόκα μέχρι το ύψους της προβλήτας, ώστε να σχηματιστεί ένα νέο μουράγιο, ως προέκταση της προβλήτας, το οποίο στην απόληξη του θα έχει μεγαλύτερο βάθος.

7 ερωτήματα ζητούν απαντήσεις

1)  Εκπόνηση νέας μελέτης δε θα πρέπει να θεωρείται αναγκαία (εκ των ων ουκ άνευ); Δεν είναι ένα νέο έργο και μάλιστα πολύ σοβαρό; Έχει μήκος 11μ. , τουλάχιστον (όπως μας είχε πει ο κ. Παπαγεωργίου στις 14.3.12), ύψος πάνω από 10μ. (από το υποθαλάσσιο πέδιλο από μπετόν μέχρι τη επιφάνεια της προβλήτας) και πλάτος περί τα 20μ., αν όχι περισσότερο, γιατί σ’ αυτό το νέο μουράγιο θα γίνεται η επιβίβαση-αποβίβαση πεζών και οχημάτων. 

2)  Επειδή η υπάρχουσα υποθαλάσσια βάση κατασκευάστηκε ως αυτοτελές έργο, τώρα το συμπληρωματικό έργο θα είναι εύκολο να δέσει με τη βάση του σαν ένα συμπαγές σώμα και στέρεο…, ώστε να αντέχει στις άγριες σοροκάδες του χειμώνα;

3)  Και μια τέτοια μελέτη δεν θα απαιτήσει από την αρχή όλες τις αδειοδοτήσεις; Αν ναι, θα φτάσουν 2-3 χρονάκια;  

4)  Λεφτά υπάρχουν; Το κόστος του φυσικού αντικειμένου και της μελέτη, που θα γίνει από ειδικό μελετητικό γραφείο, εκτός από το χρόνο που θα χρειαστούν, θα απαιτήσουν και λεφτά. Με ποιο επιχείρημα θα διεκδικήσει ο δήμαρχος νέα χρηματοδότηση ενός έργου που ανταγωνίζεται ιστορικά το «Γεφύρι της Άρτας» (φωτο - εκείνο το θεμέλιωναν «σαράντα πέντε μάστοροι κι εξήντα μαθητάδες», σε μας πόσοι πολιτικοί και ειδικοί;).

5)  Όταν ο δήμαρχος βρισκόταν σε συνεχή συνεννόηση με την ATTICA GROUP, όπως έλεγε ο ίδιος, δεν παρουσίασε ποτέ στην εταιρία τις προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, ώστε να ξέρει η εταιρία από την αρχή το βάθος που θα διαθέτει η προβλήτα; Η ΑΡΓΩ έβαλε το ερώτημα αυτό στον εργολάβο, ο δήμαρχος τι έπραξε;

6)   Ο δήμαρχος, που είναι πρόεδρος του Δημ. Λιμ. Ταμείου αλλά και πολιτικός μηχανικός, μ’ αυτή την τριπλή του ιδιότητα γιατί δεν εξασφάλισε την καταλληλότητα του έργου; Δεν έχει συνεργάτες ειδικούς επί του θέματος αυτού;

7)   Ο τουρισμός πότε θα δει Blue Star και κρουαζιερόπλοιο στην ιστορική αυτή προβλήτα; 

 

Τελευταία τροποποίηση στις

1 σχόλιο

  • Σύνδεσμος σχολίου Ρούσσος Γιώργος του Αντωνίου δημοσιεύθηκε από Ρούσσος Γιώργος του Αντωνίου

    Δεν ξέρω αν ποτέ θα αξιωθούμε σαν Κάλυμνος να ακούσουμε ότι αυτή η δημοτική αρχή ολοκλήρωσε θετικά ένα έργο, αλλά θα παρακαλούσα τους συντάκτες των ΜΜΕ να μην αφήσουν και την επόμενη πρωταπριλιά να φύγει έτσι.

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία με το (*). Η Αργώ της Καλύμνου διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων πριν την ανάρτησή τους. Τα ανάρμοστα και προσβλητικά σχόλια δεν θα δημοσιεύονται.

Η Αργώ της Καλύμνου - καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση

Top Desktop version