Logo
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

H αρχή της λαϊκής κυριαρχίας και το άδικο – « παθός μαθός » Κύριο

του Γιάννη Μαύρου

Σύμφωνα με το σύνταγμα (άρθρο 29 ) η οργάνωση και δράση των κομμάτων οφείλει να εξυπηρετεί την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος .

Θα μας πείτε , αν εννοείτε τα μέλη του κόμματος που αποσπάστηκαν από το ΣΥΡΙΖΑ , αυτοί έπαυσαν να είναι μέλη του , οπότε δεν έχουμε παραβίαση του πολιτεύματος .

Όμως , ότι είναι νόμιμο δεν είναι και ηθικό απαραίτητα . Και στην περίπτωση αυτών που αποσπάστηκαν , πρόκειται για βουλευτές που εκλέχτηκαν με τη σημαία του ΣΥΡΙΖΑ και , ενώ έχουν ηθική υποχρέωση να παραδώσουν τις έδρες τους , αφού φεύγουν από το ΣΥΡΙΖΑ , τις κρατούν και ούτε γάτα ούτε ζημιά που λέει ο λαός.

Με τον τρόπο αυτό καταπατούν την αρχή της λαϊκής κυριαρχίας , σημαία και σύμβολο της Γαλλικής επανάστασης , αφού ακυρώνουν την απόφαση του ανωτάτου οργάνου του κόμματος που είναι η λαϊκή βάση. Αμέσως, μετά την εκλογή του Προέδρου, άρχισαν την αμφισβήτησή του με διάφορες προφάσεις , που σημαίνει ότι η αποχώρηση που ακολούθησε ήταν προαποφασισμένη , σε περίπτωση που δεν εκλεγούν αυτοί .

Βεβαίως υπάρχει και κάποια ευθύνη του ηγέτη που δεν έπρεπε να προβεί σε διαγραφές . Ο ρόλος του ηγέτη πρέπει να είναι ενοποιητικός και όχι διχαστικός. Όμως, τους προσέφερε αξιώματα που κανένας δεν αποδέχτηκε . Καμιά προσπάθεια από μέρους τους να τα βρουν , χάρη της ενότητας της παράταξης που τους ανέδειξε και τους γνώρισε ο λαός.

Όφειλαν , σαν μορφωμένοι άνθρωποι , να δώσουν το καλό παράδειγμα στους οπαδούς του κόμματος και να συνεργαστούν για να μην υπάρξει διάσπαση . Aυτό είναι άδικο.

Τίποτε δεν έμαθαν από την ιστορία της ελληνικής αριστεράς , που είναι μια ιστορία πονεμένη από τις διασπάσεις , τους κατακερματισμούς και ακόμα και την απαξίωση αγνών πατριωτών που έχασαν και τη ζωή τους. Ενώ η αριστερά είναι πρώτη σε αγώνες και θυσίες , όμως ευθύς αμέσως κατατρώγεται από τις διχαστικές φωνές και τις διαιρέσεις .

Σύντροφοι,

Ένας λατίνος εκκλησιαστικός συγγραφέας , ο Τερτυλλιανός του 4ου μ.χ. αιώνα έγραφε : Graeciaediscipulusetcoeli, δηλαδή «είμαι μαθητής της Ελλάδας και του ουρανού». Εννοεί ότι είναι μαθητής της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και του Χριστιανισμού που τον εκπροσωπεί κυρίως ο Παύλος . Επίσης, ο μεγάλος Πλάτων μιλάει για την έννοια της δικαιοσύνης και το άδικο .

Η αρχαία ελληνική τραγωδία είναι γεμάτη από το δίδαγμα «παθός μαθός». Από την άλλη πάλι ο Παύλος έλεγε : «Έγινα τα πάντα σε όλους προκειμένου να σώσω μερικούς». Εσείς κάνατε καμία προσπάθεια να κερδίσετε τον Πρόεδρο; Ή το αντίθετο; Τον απομονώσατε αντί να τον αγκαλιάσετε. Ας προσπαθούσατε να συνεργαστείτε και , αν εκείνος ήταν ανεπίδεκτος συνεργασίας , τότε είχατε τα όργανα να καταφύγετε και να διαμαρτυρηθείτε , ώστε οι διαφωνίες σας να είναι προς οικοδομή και όχι προς καταστροφή .

Από δω και πέρα εύχομαι τα παθήματα να σας γίνουν μαθήματα και ποτέ δεν είναι αργά προς επιστροφή .

                              

 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΟΣ

 ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

  ΚΑΛΥΜΝΟΣ

Τελευταία τροποποίηση στις
Αγγελική Τρικοίλη
Argo Kalymnos