Logo
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Στην κυκλοφορία 3 λεωφορεία – Πάμε για "ξύρισμα"(;)

Δύο «καυτά» θέματα στην επικαιρότητα: λεωφορεία -  λιμάνι.

 

Ανασυγκρότηση της δημ. συγκοινωνίας

Κυκλοφόρησαν και πάλι 3 λεωφορεία της δημ. συγκοινωνίας και σε λίγες ημέρες προστίθεται 4ο λεωφορείο. Ήρθε και η ώρα του έργου της αποκατάστασης του λιμενοβραχίονα.

Ουσιαστικά πρόκειται για επανασύσταση της δημ. συγκοινωνίας, της οποίας τα λεωφορεία είχαν διαλυθεί και . έμεναν ακινητοποιημένα για μήνες και χρόνια. Εκτός από την κυκλοφορία των λεωφορείων, υπάρχει και κάτι πιο σημαντικό: Για πρώτη φορά ο Δήμος πέρασε τα λεωφορεία του από ΚΤΕΟ, ώστε να είναι ασφαλή, και το επιβατικό κοινό να μην… κάνει το σταυρό του, για να μπει μέσα. Κι ούτε να μένουν στο δρόμο λόγω σοβαρής βλάβης. Μια μία φράση, η δημ. συγκοινωνία και όλα τα δημοτικά οχήματα πέρασαν στη νομιμότητα. Τα λεωφορεία είναι τακτοποιημένα από κάθε άποψη: άδειες κυκλοφορίας (πινακίδες), ασφάλειες, ΚΤΕΟ. Ακολουθεί άμεσα και νομιμοποίηση του πυροσβεστικού οχήματος που διαθέτει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, δηλαδή να αποκτήσει κι αυτό πινακίδες κυκλοφορίας κ.λπ.. Μετά, τα οχήματα της υπηρεσίας καθαριότητας, τα άλλα της ΔΕΥΑΚ. Όλα γενικώς

Τι γινόταν ίσαμε τώρα; Ο Δήμος κινούνταν στην παρανομία – δεν ήταν μόνο τα κτίρια χωρίς άδεια… Τα λεωφορεία του και γενικά όλα του τα οχήματα δεν περνούσαν από ΚΤΕΟ, μερικά δεν είχαν ούτε πινακίδες και, προφανώς, η ασφάλεια ήταν «υπερβολή». Και δημόσια καταγγελία δε γινόταν από κανέναν.

Σήμερα κινείται με τη λογική της νομιμότητας. Η μόνη εκκρεμότητα (1-2 ημερών) είναι η αλλαγή του αριθμού κυκλοφορίας του λεωφορείου που δώρισε στο Δήμο μας Καλυμνιά της Αθήνας. Ως όχημα του Δήμου δεν μπορεί να έχει τις πινακίδες του που αυτό λεωφορείο στην Αθήνα. Γι’ αυτό και ο Δήμος έχει υποβάλει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά στην Περιφέρεια και άμεσα (ίσως και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές) θα τακτοποιηθεί και αυτό το θέμα.

Καταγγελία από αντ/τεύσεις

Όμως, σ’ αυτό το νέο ξεκίνημά της  η ανασυγκροτημένη δημ. συγκοινωνία δεν είχε καθόλου καλή υποδοχή.  Ο δήμαρχος κ. Γ. Γαλουζής και ο δημ. σ/λος – υπεύθυνος για τη δημ. συγκοινωνία κ. Γ. Μελάς, δέχτηκαν την ομοβροντία δημόσιων καταγγελιών (ΑΙΓΑΙΟ TV), από τους κ. Δ. Διακομιχάλη (ελ. αντ/τευση) και Γ. Μαστροκούκο (αξ. αντ/τευση), με θέμα τις πινακίδες του ενός από τα τρία λεωφορεία, όπως προαναφέραμε,. Ότι δηλαδή το εν λόγω λεωφορείο αυτό κυκλοφόρησε χωρίς τις νέες πινακίδες, αλλά με αυτές της Αθήνας.

Τυπικά, η καταγγελία στέκει όσον αφορά το θέμα της νέας πινακίδας. Ήταν όμως εντελώς αναληθής και παραπλανητική στο κεφάλαιο της ασφάλειας των επιβατών και των οδηγών, καθότι το λεωφορείο πέρασε από ΚΤΕΟ («άγνωστη λέξη» και «περιττή» διαδικασία για τα οχήματα του Δήμου όλα τα προηγούμενα χρόνια). Με ποια λογική κινδυνεύουν οι επιβάτες όταν το όχημα έχει πινακίδες της Αθήνας; Κινδυνεύουν να «φάνε» μήνυση; Ή μήπως κινδυνεύει η σωματική τους ασφάλεια;

Η «θεραπεία» της σπηλαίωσης στο λιμάνι

Θέμα εξαιρετικά σοβαρό. Η σπηλαίωση στη βάση του εξωτερικού λιμενοβραχίονα «θεραπεύτηκε» με βαριά κατασκευή από μπετόν. Ασφαλίστηκε το σημείο πρόσδεσης πλοίων της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας. Όμως το έργο (1) βγήκε ακατάλληλο για μεγάλα πλοία, (2) δεν παραλήφθηκε κανονικά (πέρασε ο χρόνος κανονικής παραλαβής και «θεωρείται» ως παραληφθέν! – ελληνικά κόλπα), (3) δεν έγινε ποτέ έλεγχος του «φυσικού αντικειμένου», του εκτελεσθέντος έργου, όμως (4) η δημ. Αρχή έδωσε στον εργολάβο την εγγυητική του επιστολή (τα χρήματα που είχε καταθέσει υπέρ του Δήμου Καλυμνίων ως εγγύηση για την ποιότητα του έργου και την πιστή εφαρμογή της μελέτης) και έφυγε.  

Ο νέος δήμαρχος, κ. Γ. Γαλουζής, συγκρότησε επιτροπή ελέγχου του έργου και παραλαβής, ώστε να αναθέσει νέα μελάτη που θα δει τι «ξύρισμα» του μπετόν μπορεί να γίνει, όπως είχε εξαγγείλει ο τέως δήμαρχος κ. Διακομιχάλης. Η επιτροπή θα εξασφαλίσει τον σωστό έλεγχο του έργου με κάθε τρόπο. Μέχρι και κάθε βιντεοκάμερα μπορεί να κατεβάσει στο βυθό για να καταγράψει την κατασκευή. Τα υπόλοιπα ζητήματα που κουβαλάει αυτό το έργο «ιστορικής αστοχίας» είναι κυρίως πολιτικά.

Τελευταία τροποποίηση στις
Σακελλάρης Ν. Τρικοίλης  argokalymnou@gmail.com

Πολυμέσα

2 σχόλια

Argo Kalymnos