Καταρχάς , το διοικ. σ/λιο της ΑΝΕΚ, μετρώντας τα επιχειρηματικά συν και πλην, απέσυρε το Kalymnos Star από τη γραμμή αυτή, γιατί το προορίζει για μεγαλύτερα επιχειρηματικά ταξίδια, από τα οποία προσδοκά κέρδη: για Λέρο, Πάτμο, Μπόντρουμ.
Συνέβη όμως και το απροσδόκητο: το «αδελφάκι» του, το Kalymnos Dolphin, παρουσίασε σοβαρή βλάβη σε εξάρτημα της μηχανής και το Λιμεναρχείο του απαγόρευσε τον απόπλου μέχρι να αποκατασταθεί η βλάβη, αφού προηγουμένως του είχε αφήσει περιθώριο(!) για να αποκαταστήσει τη βλάβη μέχρι το Σάββατο που πέρασε χωρίς αποτέλεσμα. Έτσι η ΑΝΕΚ ανέθεσε αποκλειστικά στον ιδιώτη με τον οποίο συνεργάζεται την εξυπηρέτηση της Καλύμνου και των τουριστών, όσο χρόνο χρειαστεί.
Έτσι η ΑΝΕΚ βρέθηκε χωρίς πλοίο, αλλά η διοίκησή της και ο Δήμος πιστεύει ότι «η Κάλυμνος εξυπηρετείται». Πράγματι… εξυπηρετείται, αλλά με τις εξής διαφορές:
- 1) Τα δρομολόγια αραίωσαν, γιατί επιβλήθηκε το κριτήριο του επιχειρηματικού κέρδους καθώς η ΑΝΕΚ «συνεργάζεται» με την ιδιωτική εταιρία …
- 2) Η συνεργασία της ΑΝΕΚ με τον ιδιώτη, μέχρι στιγμής φαίνεται να λειτουργεί απλά και μόνο για την επιχειρηματική στήριξη του ιδιώτη και με αυστηρά κριτήρια επιχειρηματικού κέρδους.
- 3) Το ταξίδι από 20΄ λ. έγινε 40΄ λ.. τεράστια η διαφορά. Αυτό που διαφήμιζε ο Δήμος λέγοντας «ελάτε στην Κάλυμνο σε 20΄λ. από το αεροδρόμιο της Κω», αυτό το ασυναγώνιστο συγκριτικό του πλεονέκτημα, το απεμπόλησε με τη νέα λογική «τι 20΄ λ., τι 40΄λ.» !
- 4) Η ΑΝΕΚ βγάζοντας το Kalymnos Star έξω την γραμμή Κάλυμνος-Μαστιχάρι, θα το βάλει να τρέχει για τον τουρισμό της Λέρου, της Πάτμου και του Μπόντρουμ. Τον τουρισμό της Καλύμνου τον αναθέτει στο μικρό ταχύπλοο και στον ιδιώτη.
Η πολιτική αυτή της ΑΝΕΚ και του Δήμου έχει δημιουργήσει σοβαρό πολιτικό πρόβλημα. Η αξ. αντ/τευση καταγγέλλει τη πολιτική αυτή της ΑΝΕΚ και της δημ. Αρχής που βαίνει εις βάρος της τουριστικής ανάπτυξης του νησιού. Ο Δήμος απαντά «όλα βαίνουν καλώς». Οι επιχειρηματίες περί τον τουρισμό δεν έχουν ακόμη εκφράσει άποψη.