Η Αργώ της Καλύμνου - Καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση για την Κάλυμνο και τα γύρω νησιά

Switch to desktop

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Η απόφαση «στο πιάτο», αλλά οι «γευσιγνώστες» δεν αποφασίζουν... Κύριο

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής έκανε αυτό που έκανε, τον «μελετητικό άθλο» να κρίνει ότι όλη η Κάλυμνος μπορεί να περιζωστεί από ιχθυοκαλλιέργειες και ταυτόχρονα να αναπτύσσει τον τουρισμό της. Ο Δήμος όμως τι κάνει;

 

Στο δημ. σ/λιο της 30.7.11 συζητήθηκε το θέμα μέσα σε κλίμα… αγωνιστικού παλμού και διάθεσης για αναμέτρηση με την κυβέρνηση (ως συνήθως με άσφαιρα πυρά). Ευτυχώς η σωστή κατάληξη ήταν να συμφωνήσουν στη σύνταξη μιας αντιπρότασης προς το υπουργείο, τεκμηριωμένης προφανώς και όχι ρητορικής με ψευτοπατριωτικές φωνασκίες – χούι σύγχρονων Καλύμνιων «ηρώων». 

Το επίσης θετικό για το δημοτικό σ/λιο είναι ότι ο επικεφαλής της αξ. αντ/τευσης κ. Γ. Ρούσσος, όντας ετοιμοπόλεμος αλλά με «πυρά» επιστημονικής-τεχνοκρατικής τεκμηρίωσης, παρουσίασε έτοιμο σχέδιο απόφασης, για να συζητήσει επ’ αυτού το δημ. σ/λιο, ενδεχομένως να συμπληρωθεί ή να υποστεί αλλαγές, αλλά κυρίως για να φύγει σύντομα προς το υπουργείο, πριν είναι αργά.

Εντάξει όλα… πλην όμως η πρόταση μπήκε στα «προς διεκπεραίωση»… Η απόφαση είναι έτοιμη «στο πιάτο» αλλά δεν προχωράει… Οι «γευσιγνώστες» αδυνατούν να αποφασίσουν πώς θέλουν την Κάλυμνο: τουριστική ή ψαροκασέλα ιχθυοκαλλιεργειών;

***

Η ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΟΥ κ. Γ. ΡΟΥΣΣΟΥ

 

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΛΥΜΝΟΥ

σχετικά με το υπό θεσμοθέτηση

Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού Αειφόρου Ανάπτυξης

για τις Υδατοκαλλιέργειες

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

  1. Διαμαρτύρεται έντονα για το γεγονός της πλήρους αγνόησης και αποκλεισμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού και του Δήμου Καλυμνίων ειδικότερα , τόσο από το ΥΠΕΚΑ όσο και από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε όλα τα στάδια της μέχρι αυτή την στιγμή προηγηθείσας διαβούλευσης για το Χωροταξικό των Υδατοκαλλιεργειών.
  2. Απαιτεί την αναστολή κάθε διαδικασίας προώθησης προς υπογραφή της υπό διαβούλευσης ΚΥΑ και την αντίστοιχη έναρξη και σύντομη ολοκλήρωση μιας συμπληρωματικής διαδικασίας διαβούλευσης ώστε να γίνει δυνατή η πλήρης ανάπτυξη και μέγιστη δυνατή αποδοχή των θέσεων των εμπλεκόμενων δήμων , των αντίστοιχων τοπικών τουριστικών φορέων και των φορέων της παράκτιας αλιείας τουλάχιστον για τις εθνικά ευαίσθητες απόκεντρες νησιωτικές περιοχές του ανατολικού Αιγαίου.
  3. Διαμηνύει ότι σε κάθε περίπτωση  η Κάλυμνος , σύσσωμη ως τοπική κοινωνία , απλοί πολίτες , κοινωνικά και επαγγελματικά σωματεία και ως Δήμος , δεν θα επιτρέψουν να εφαρμοστούν και θα ακυρώσουν στην πράξη τις θανατηφόρες για την ανάπτυξη των νησιών του Δήμου Καλυμνίων , προβλέψεις του υπό διαβούλευση Σχεδίου ΚΥΑ για το Χωροταξικό των Υδατοκαλλιεργειών , χρησιμοποιώντας κάθε νόμιμο και συνταγματικό δικαίωμα σε κάθε επίπεδο έως και τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε.
  4. Καλεί τους βουλευτές του Νομού Δωδεκανήσου , τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου και τους Περιφερειακούς Συμβούλους της Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου με απαίτηση πλήρους συμπαράταξης τους στον αγώνα μας για σεβασμό των απόψεων μας στην υπό διαβούλευση ΚΥΑ για το Χωροταξικό των Υδατοκαλλιεργειών και εξουσιοδοτεί τον Δήμαρχο για τις απαραίτητες συνεννοήσεις μαζί τους με στόχο την ταχύτερη δυνατή πραγματοποίηση αυτής της ειδικής συνεδρίασης.
  5. Συμφωνώντας με την διακηρυγμένη Κυβερνητική πολιτική για απόλυτη προτεραιότητα στον τομέα του Τουρισμού στην τιτάνια προσπάθεια της χώρας για επίτευξη άμεσης ανάπτυξης και με πνεύμα ουσιαστικής συμμετοχής στην διαβούλευση και δημιουργικής κατάθεσης προτάσεων άρσης των προβληματικών προβλέψεων της υπό διαβούλευση ΚΥΑ , καταθέτει στο ΥΠΕΚΑ , στα συναρμόδια Υπουργεία , στους Βουλευτές και στον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου τις ακόλουθες προτάσεις και μια απαίτηση (κατά σειρά τοπικής σημαντικότητας):

5.1.    Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ-Η ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΜΑΣ: Ολοκληρωτική απάλειψη από τον πίνακα 1 της πρόβλεψης για Π.Ο.Α.Υ. στην Κάλυμνο με τις προτεινόμενες ΖΩΝΕΣ Α και Β (ΚΑΛΑΒΡΟΣ και  ΔΙΑΥΛΟΣ ΛΕΡΟΥ-ΚΑΛΥΜΝΟΥ) και αντικατάσταση τους από πρόβλεψη μιας μόνο Π.Ο.Α.Υ. για την Κάλυμνο με μια μόνο ΖΩΝΗ που θα αντιστοιχεί με την υπάρχουσα συγκέντρωση ιχθυοκαλλιεργειών της Καλύμνου σε συνδυασμό με τις επόμενες 3 προτάσεις μας και έχοντας υπόψη ότι:

5.1.1.        Για την περιοχή της νησίδας ΚΑΛΑΒΡΟΣ

5.1.1.1.  Η περιοχή «Νήσος Καλαβρός» που σημειώνεται στον πίνακα 1 (πίνακας 2 του παραρτήματος 1) με τον Κωδικό «Π.Ο.Α.Υ. ΚΑΛΥΜΝΟΥ-ΖΩΝΗ Β» ως προτεινόμενη Περιοχή Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών (Π.Ο.Α.Υ.) είναι η αποφασισμένη εδώ και χρόνια ως περιοχή ανάπτυξης του καταδυτικού , του αναρριχητικού , του σπηλαιολογικού και του περιπατητικού τουρισμού σύμφωνα με ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Καλύμνου , σύμφωνα με το ομόφωνα ψηφισμένο και εγκεκριμένο από το ΥΠΕΣΑΗΔ Τετραετές Επιχειρησιακό Σχέδιο Ανάπτυξης του Δήμου Καλυμνίων-2010-2013.

5.1.1.2.  Ειδικότερα στην περιοχή αυτή και συγκεκριμένα στον ένα από τους τρεις οικισμούς της , τον οικισμό Αργινώντα , έχουν ήδη κατασκευαστεί με χρηματοδότηση από το 3ο ΚΠΣ οι χερσαίες εγκαταστάσεις του σχεδιαζόμενου 1ου πανελληνίως καταδυτικού πάρκου της χώρας που αναμένουν την θεσμοθέτηση του καταδυτικού τουρισμού και των καταδυτικών πάρκων προκειμένου να προχωρήσει ο Δήμος Καλύμνου στην χρήση και λειτουργία τους.

5.1.1.3.  Επίσης από την περιοχή αυτή ξεκινούν τα πλέον δημοφιλή μονοπάτια περιπατητικού τουρισμού που επίσης παρουσιάζει συνεχή ανάπτυξη με βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα την υπέροχη θέα των περιπατητών προς την άγρια ομορφιά του αντίστοιχου κόλπου όπου βρίσκεται η νησίδα Καλαβρός.

5.1.1.4.  Ομοίως και τα ίδια επιχειρήματα με τον περιπατητικό τουρισμό , ισχύουν για τον σπηλαιολογικό τουρισμό της περιοχής με το σημαντικό Σπήλαιο των Σκαλιών , του δεύτερου οικισμού από τους 3 της περιοχής , απέναντι από την νησίδα Καλαβρός και σε απόσταση λίγων εκατοντάδων μέτρων.

5.1.1.5.  Επίσης στην ίδια περιοχή βρίσκονται τα σημαντικότερα αναρριχητικά πεδία του νησιού με δεδομένο ότι η Κάλυμνος αποτελεί ήδη τον 1ο Αναρριχητικό Προορισμό παγκοσμίως με ένα από τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα την μοναδική εμπειρία της αναρρίχησης σε απότομα και σταθερά βράχια ενώ συγχρόνως ο αναρριχητής χαίρεται από ψηλά την άγρια ομορφιά του θαλασσινού τοπίου που απλώνεται κάτω από αυτόν με κέντρο την νησίδα Καλαβρός. Ήδη στην περιοχή αυτή έχουμε επισκευάσει με χρηματοδότηση του 3ου ΚΠΣ το παλιό κτίριο του Δημοτικού Σχολείου των Σκαλιών για την λειτουργία του Αναρριχητικού Κέντρου και με σχεδιασμό και φιλοδοξία φιλοξενίας εκεί της Εθνικής Σχολής Αναρρίχησης στο πλαίσιο της Σχολής Ακραίων Αθλημάτων που ετοιμάζει το Υπουργείο Τουρισμού.

5.1.1.6.  Γενικότερα πρόκειται για την πλέον ενδιαφέρουσα περιοχή της Καλύμνου από πλευράς φυσικής ομορφιάς και προοπτικών ανάπτυξης του ήπιου εναλλακτικού τουρισμού και κάθε σκέψη για ανάπτυξη των ιχθυοκαλλιεργειών στην περιοχή αυτή είναι απλώς ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ ΕΤΩΝ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.

5.1.1.7.  Ίσως μια ερμηνεία της προσβλητικής προς την τοπική κοινωνία και τον Δήμο εμμονής των διαφόρων μελετητών και των σχετικών υπηρεσιών κυρίως σε επίπεδο νομού Δωδεκανήσου , να είναι το ότι στην περιοχή αυτή ιδρύθηκε στην δεκαετία του 1980 μια από τις πρώτες ιχθυοκαλλιέργειες της χώρας και σίγουρα η πρώτη της Καλύμνου και στην συνέχεια ιδρύθηκαν και άλλες . Για όλους αυτούς υπενθυμίζουμε και καταθέτουμε ότι έγιναν σκληρές τοπικές συγκρούσεις ολόκληρης της τοπικής κοινωνίας με τα αντίστοιχα συμφέροντα με τελική κατάληξη μια de facto ισορροπία που επιτεύχθηκε με την σταδιακή και μέσω άτυπου τοπικού προγραμματισμού μετεγκατάστασης και χωροθέτησης των ιχθυοκαλλιεργειών της περιοχής στην σημερινή περιοχή συγκέντρωσης (μέρος της σχετικής γραμμοσκίασης στον χάρτη) που βρίσκεται σε εντελώς διαφορετική περιοχή της Καλύμνου και την πάγια ομόφωνη θέση του Δημοτικού Συμβουλίου περί άρνησης ίδρυσης νέων μονάδων στο νησί.

5.1.1.8.  Εξακολουθεί να υπάρχει μια ιχθυοκαλλιέργεια στα όρια της περιοχής Καλαβρού για την οποία εξακολουθεί να σοβεί έντονη αντιπαράθεση της οποίας η όξυνση αποφεύγεται προς το παρόν λόγω της «έξυπνης» τακτικής της ιδιοκτήτριας εταιρείας και την ικανοποιητική μεταφορά της ουσιαστικά έξω από τα επίδικα όρια της περιοχής με την οπτική κάλυψη της από κοντινή μικροχερσόνησο της Καλύμνου με τρόπο που μετριάζει την όποια οπτική ρύπανση. Υπάρχει όμως πρόβλημα στις φορτοεκφορτώσεις στο μοναδικό διαθέσιμο λιμάνι του τρίτου οικισμού της περιοχής , του Εμπορειού , όπου υπάρχει η μέγιστη συγκέντρωση καταλυμάτων και εστιατορίων του αναπτυσσόμενου τουρισμού , λόγω της έντονης δυσοσμίας , που πλημμυρίζει την περιοχή κατά τις φορτοεκφορτώσεις των τροφών και των αλιευμάτων και λόγω της γνωστής «γλίτσας» που προέρχεται από τις ιχθυοκαλλιέργειες και επιβαρύνει τις μικρές και μοναδικής ομορφιάς παραλίες της ευρύτερης περιοχής. Ο στόχος της τοπικής κοινωνίας είναι να γίνει κατορθωτό να μετεγκατασταθεί και αυτή η μονάδα το συντομότερο δυνατόν σε άλλη περιοχή και σε κάθε περίπτωση να είναι υπό έλεγχο η λειτουργία της και να μην αποτολμηθεί περεταίρω επέκταση της ή δημιουργία άλλης.

5.1.1.9.  Αναμέναμε το χωροταξικό των Ιχθυοκαλλιεργειών εδώ και χρόνια και αλλοίμονο , το προτεινόμενο σχέδιο του , αντί να συνιστά λύτρωση για το νησί προβάλει πλέον ως η κύρια απειλή της τοπικής μας ανάπτυξης.

5.1.1.10.           Η περιοχή αυτή είναι σημαντική περιοχή ήπιας παραδοσιακής αλιείας για τους παράκτιους αλιείς της Καλύμνου και κάθε ύπαρξη ιχθυοκαλλιεργητικής δραστηριότητας θα ισοδυναμούσε με απώλεια σημαντικού ζωτικού χώρου τόσο για την αλιευτική τους δραστηριότητα όσο και για την ανάπτυξη του αλιευτικού τουρισμού που σχεδιάζουμε μαζί με τον καταδυτικό τουρισμό σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού.

5.1.1.11.           Επίκειται η έναρξη υλοποίησης του προγράμματος LEADER ΑΛΙΕΙΑΣ για την Δωδεκάνησο που αφορά αποκλειστικά και εις ολόκληρο την Κάλυμνο και ειδικότερα αφορά στο τμήμα των δημόσιων υποδομών μόνο την περιοχή αυτή!!!!! ενώ στο τμήμα το ιδιωτικών επενδύσεων αφορά όλη την Κάλυμνο με βασική κατεύθυνση στην περιοχή αυτή!!!! και με κεντρική κατεύθυνση την ανάπτυξη όλων των ανωτέρω σχεδιασμών και ήδη υπαρχόντων υποδομών και βασική παραδοχή την μη ανάπτυξη των ιχθυοκαλλιεργειών στην περιοχή αυτή. Βασικές υποδομές που θα γίνουν από το πρόγραμμα αυτό είναι:

5.1.1.11.1.     Η οριοθέτηση όλης της περιοχής για την ανάπτυξη του αναφερθέντος Καταδυτικού Πάρκου ,

5.1.1.11.2.     Η πόντιση κατασκευών , καϊκιών κ.λ.π. στον βυθό της περιοχής και οι σχετικές υποδομές καταδυτικής επισκεψιμότητας τους ,

5.1.1.11.3.     Η κατασκευή τεχνητού υφάλου για την ανάπτυξη και ενίσχυση της ιχθυοπανίδας ,

5.1.1.11.4.     Η βελτίωση των περιπατητικών μονοπατιών ,

5.1.1.11.5.     Η πλήρης ανάπτυξη των Αναρριχητικών πεδίων

5.1.1.11.6.     Η δημιουργία υποδομών θέασης για τους Αναρριχητές ,

5.1.1.11.7.     Η λειτουργία του Αναρριχητικού Κέντρου ,

5.1.1.11.8.     Η δημιουργία υποδομής Εικονικής Πραγματικότητας για τις καταδύσεις σε άμεση σχέση με την φυσική κατάδυση 

5.1.1.11.9.     Η πραγματοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων εναλλακτικού τουρισμού κ.λ.π.

5.1.1.11.10.  ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΟΤΙ Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΤΩΝ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Π.Ο.Α.Υ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΥΤΗ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΟΝΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΓΩΝΙΑ , ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ , ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ , ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ , ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.

5.1.2.        Για την περιοχή «Δίαυλος Λέρου» που σημειώνεται στον πίνακα 1 (πίνακας 2 του παραρτήματος 1) με τον Κωδικό «Π.Ο.Α.Υ. ΚΑΛΥΜΝΟΥ-ΖΩΝΗ Α» ως προτεινόμενη Περιοχή Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών (Π.Ο.Α.Υ.)

5.1.2.1.  Έχει ήδη προγραμματιστεί στο ομόφωνα ψηφισμένο και εγκεκριμένο από το ΥΠΕΣΑΗΔ , Τετραετές Επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου Καλύμνου-2010-2013 , η οδική και λιμενική υποδομή διασύνδεσης των νήσων Καλύμνου – Λέρου , εκατέρωθεν και στα δύο νησιά με ήδη εγκεκριμένη από τον Υπουργείο Οικονομικών , χρηματοδότηση 450.000 ευρώ προς τον Δήμο Καλύμνου για την μελέτη και ωρίμανση του έργου.

5.1.2.2.  Εκτός αυτού αποτελεί πραγματικά δίαυλο συχνής διέλευσης κάθε είδους πλοίων και σκαφών με χαρακτηριστικά που αποτρέπουν κάθε σκέψη δημιουργίας μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας στην περιοχή για λόγους ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.

5.1.2.3.  Επίσης ειδικά για την περιοχή αυτή θα πρέπει να υπάρξει ειδική γνώμη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τους προηγούμενους λόγους σε συνδυασμό του ότι πρόκειται για παραμεθόριο περιοχή απολύτως κοντά στα σημαντικά για την εθνική ασφάλεια λιμάνια της Λέρου.

5.1.2.4.  Και για αυτήν την περιοχή ισχύει η ομόφωνη διαχρονικά απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλύμνου για μη δημιουργία νέων μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας στις παράκτιες θαλάσσιες περιοχές του Δήμου Καλυμνίων.

5.1.2.5.  Τέλος από τεχνικής πλευράς δεν είναι δυνατή η λειτουργία περισσότερων από 2 το πολύ μονάδων και συνεπώς με βάση τους ίδιους τους ορισμούς του εξεταζόμενου Χωροταξικού Σχεδίου για τις Υδατοκαλλιέργειες στο ΑΡΘΡΟ ΠΡΩΤΟ [Άρθρο 3 Πεδίο Εφαρμογής – Ορισμοί] σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες σχετικές προβλέψεις της ΚΥΑ , με τίποτα δεν μπορεί να αποτελέσει Π.Ο.Α.Υ. αφού μια Π.Ο.Α.Υ. χρειάζεται τουλάχιστον 5 μονάδες δεδομένου ότι 1.οι Π.Ο.Α.Υ. συνιστούν ανώτερη κατηγορία χωροταξικής οργάνωσης σε σχέση με τις Π.Α.Σ.Μ. (Περιοχές Άτυπης Συγκέντρωσης Μονάδων υδατοκαλλιεργειών) , 2. Για να χαρακτηριστεί μια περιοχή ως Π.Α.Σ.Μ. θα πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 5 μονάδες και 3. Οι Π.Α.Σ.Μ, συνιστούν μεταβατικό στάδιο για την δημιουργία Π.Ο.Α.Υ.

 

5.2.    Διόρθωση σημαντικού λάθους του χάρτη σε σχέση με την Κάλυμνο. Διόρθωση της έκτασης της γραμμοσκίασης στον χάρτη όσον αφορά την Κάλυμνο ώστε να είναι αληθής και πραγματική δεδομένου ότι:

Ο σχετικός με τον πίνακα 1 , χάρτης , παρουσιάζει με γραμμοσκίαση την περιοχή που υποτίθεται ότι είναι η περιοχή που σήμερα υπάρχει η Άτυπη Συγκέντρωση Ιχθυοκαλλιεργειών της Καλύμνου και την χαρακτηρίζει ως «Περιοχή με Περεταίρω Δυνατότητες Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών». Η αλήθεια όμως είναι ότι η γραμμοσκιασμένη στον χάρτη αυτόν περιοχή περιλαμβάνει την πραγματική περιοχή της υπάρχουσας Άτυπης Συγκέντρωσης Ιχθυοκαλλιεργειών της Καλύμνου αλλά συγχρόνως περιλαμβάνει και άλλες περιοχές άσχετες με τις ιχθυοκαλλιέργειες και μη προγραμματιζόμενες από την τοπική κοινωνία για τέτοια δραστηριότητα . Με περισσότερη προσέγγιση και μακροσκοπικά η γραμμοσκιασμένη στον εν λόγω χάρτη περιοχή είναι τουλάχιστον 20 φορές μεγαλύτερη από την πραγματική!!!! και συνεπώς άκρως λαθεμένη , παραπλανητική και αυθαίρετη με κωμικοτραγικά χαρακτηριστικά αφού περιλαμβάνει όλο το κεντρικό λιμάνι της Καλύμνου(!!!!) όλο τον πολυσύχναστο ακτοπλοϊκά δίαυλο της θαλάσσιας περιοχής Καλύμνου – Κω (!!!!) κ.λ.π. Αυτό σημαίνει ότι στο σημείο αυτό ο χάρτης που συνοδεύει τον πίνακα 1 είναι λαθεμένος και πρέπει να διορθωθεί σύμφωνα με τις ανωτέρω παρατηρήσεις μας.

5.3.    Αλλαγή του είδους της γραμμοσκίασης της Καλύμνου από αυτήν που είναι τώρα και σημαίνει «Περιοχές με Περεταίρω Περιθώρια Ανάπτυξης των Υδατοκαλλιεργειών» σε αυτήν που σημαίνει «Περιοχές Ιδιαίτερης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών» δεδομένου ότι η περιοχή αυτή είναι απολύτως κορεσμένη χωρίς κανένα περιθώριο για χωροθέτηση νέας μονάδας.

5.4.    Χαρακτηρισμό της υπάρχουσας συγκέντρωσης υδατοκαλλιεργειών της Καλύμνου (μετά την ανωτέρω διόρθωση του χάρτη) ως Π.Α.Σ.Μ (Περιοχή Άτυπης Συγκέντρωσης Υδατοκαλλιεργειών) γιατί αν μείνει ως έχει θα θεωρείται ως περιοχή μεμονωμένων υδατοκαλλιεργειών με συνακόλουθη υστέρηση των υπαρχόντων μονάδων σε προγραμματιζόμενες ενέργειες συγχρονισμού και ανάπτυξης τους και καθυστέρησης της επιδιωκόμενης και αποδεκτής διαδικασίας δημιουργίας ΠΟΑΥ σε αυτήν την περιοχή.

5.5.    ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ-ΤΟΠΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ-ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ-ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΟΡΩΝ[Άρθρο 6 Κατευθύνσεις για το καθεστώς και τους όρους χωροθέτησης μονάδων και υποδοχέων υδατοκαλλιέργειας]

Σκεπτικό

Η λειτουργία υδατοκαλλιεργητικών δραστηριοτήτων έχει προφανώς καθοριστική συμβολή στην τοπική ανάπτυξη. Δεν μπορούμε να αρκεστούμε μόνο στην ύπαρξη ή μη φυσικών , επιστημονικών και εν γένει μη προγραμματικών και μη πολιτικών και δημοκρατικών προϋποθέσεων. Απαιτείται η ένταξη στον κατάλογο των προϋποθέσεων και της διάστασης της συμβατότητας της κάθε σχεδιαζόμενης υδατοκαλλιεργητικής δραστηριότητας με τους σχεδιασμούς της τοπικής ανάπτυξης προς αποφυγή τοπικών συγκρούσεων και προς ανάληψη ευθύνης και λογοδοσίας από την τοπική κοινωνία. Απαιτείται περεταίρω και σε συμβατότητα με το σχέδιο Καλλικράτης η πρόβλεψη διαδικασιών αποκέντρωσης στην λήψη των αποφάσεων και η μέγιστη δημοκρατικοποίηση τους. Συμπληρωματικά σε αυτά θα πρέπει επίσης να ενσωματωθεί η διάσταση της διαφάνειας σε συμβατότητα με την γενικότερη στρατηγική πλέον σημασία της διαφάνειας στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας.
Ακόμα , δεν μπορούμε να αρκεστούμε στην ύπαρξη ή μη μόνο επιχειρηματικών προϋποθέσεων λειτουργίας δεδομένου ότι πρόκειται για δέσμευση ζωτικού δημόσιου χώρου με άμεσες επιπτώσεις στην παράκτια αλιεία και στα παράκτια οικοσυστήματα και γενικά στους όρους ύπαρξης και λειτουργίας των παράκτιων κοινωνιών. Ειδικότερα μιλώντας για δέσμευση και έλεγχο της λειτουργίας ζωτικού δημόσιου χώρου στις παραμεθόριες νησιωτικές περιοχές , λόγοι εθνικής ασφάλειας επιτάσσουν τον σχετικό μέγιστο πλην όμως διακριτικό έλεγχο της λειτουργίας τους ενόψει της υπαρκτής προοπτικής της δραστηριοποίησης και κεφαλαίων τουρκικών συμφερόντων στην ίδρυση και λειτουργία Π.Ο.Α.Υ. , με ευθύ ή έμμεσο τρόπο.
Τέλος , η μελέτη για την ίδρυση και λειτουργία μιας ΠΟΑΥ είναι καθοριστική πράξη οργάνωσης του τοπικού και περιφερειακού δημόσιου θαλάσσιου χώρου και εν γένει τοπικού και περιφερειακού χωροταξικού σχεδιασμού. Δεν μπορούμε να αρκεστούμε μόνο στην σχετική δραστηριότητα και οργανωτική ή οικονομική δυνατότητα του Κράτους είτε σε επίπεδο αρμόδιου Υπουργείου είτε σε επίπεδο Αποκεντρωμένης διοίκησης. Επίσης δεν μπορούμε να αρκεστούμε μόνο στους πόρους και τις πρωτοβουλίες του δημοσίου εν γένει. Θα πρέπει να μπορεί και ο ιδιωτικός τομέας να δραστηριοποιείται σχετικά. Ούτως ή άλλως η πληρότητα και αρτιότητα των μελετών αυτών κρίνεται αργότερα από την αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΕΚΑ κατά την φάση εξέτασης των δικαιολογητικών ίδρυσης ΠΟΑΥ.

Να συμπληρωθεί ο ανωτέρω κατάλογος προϋποθέσεων του άρθρου αυτού και με τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

5.5.1.        Ανάρτηση στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ όλων των σχετικών εγκρίσεων , αποφάσεων και αδειοδοτήσεων καθώς και τήρηση κάθε άλλης προβλεπόμενης διάταξης περί διαφάνειας και συγχρόνως αποστολή τους στους οικείους Δήμους , από τις αρχές που τις εκδίδουν.

5.5.2.        Σύμφωνη (ή τουλάχιστον απλή) γνώμη του οικείου Δήμου με απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου επαρκώς αιτιολογημένη σε σχέση με την συμβατότητα της προγραμματιζόμενης υδατοκαλλιεργητικής δραστηριότητας με ήδη εγκεκριμένα αρμοδίως , τοπικά και περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης και επιχειρησιακά προγράμματα. (Συμπληρωματικά σημειώνουμε εδώ ότι η παρούσα προϋπόθεση είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ τουλάχιστον για τους νησιωτικούς Δήμους όπου υπάρχει η προφανής σχετική αναπτυξιακή αυτονομία κάθε Δήμου καθώς και σε συμβατότητα με την συνταγματική πρόβλεψη περί «ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ» και την υποχρέωση που απορρέει από αυτήν για αντίστοιχη προσαρμογή και εξειδίκευση κάθε διάταξης)

5.5.3.        Στο άρθρο αυτό και στο σημείο του υπό τον υπότιτλο «α) Φορέας ΠΟΑΥ» να προστεθεί στο τέλος η ακόλουθη πρόταση:
- Στο εκάστοτε ανώτατο συλλογικό όργανο διοίκησης και διαχείρισης του φορέα ίδρυσης και λειτουργίας μιας ΠΟΑΥ συμμετέχει υποχρεωτικά αιρετός εκπρόσωπος του οικείου Δήμου με τον αναπληρωτή του , που ορίζονται με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου καθώς και αιρετός εκπρόσωπος του οικείου πολυπληθέστερου τοπικού συλλόγου παράκτιων αλιέων (εφόσον υπάρχει τέτοιος σύλλογος) με τον αναπληρωτή του , που ορίζονται με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου αυτού. Οι ανωτέρω εκπρόσωποι δεν είναι απαραίτητο να συμμετέχουν στην νομική μορφή για την υποβολή αίτησης χαρακτηρισμού και οριοθέτησης ΠΟΑΥ. Σε περίπτωση που κατά την έναρξη λειτουργίας του ΠΟΑΥ , δεν υπάρχει λειτουργούν τοπικός σύλλογος παράκτιων αλιέων και αυτός ο σύλλογος ιδρυθεί σε μεταγενέστερο στάδιο τότε με ευθύνη του ανωτάτου μονοπρόσωπου οργάνου διοίκησης και διαχείρισης του ΠΟΑΥ θα πρέπει να γίνει προσαρμογή των όρων διοίκησης του ΠΟΑΥ το αργότερο σε 6 μήνες από την κοινοποίηση στον ΠΟΑΥ της δικαστικής απόφασης ίδρυσης του συλλόγου ώστε να εξασφαλιστεί η ανωτέρω συμμετοχή εκπροσώπου του συλλόγου.»

5.5.4.        Στο σχετικό εδάφιο του άρθρου αυτού μετά τις λέξεις «…της οποίας προτείνεται η δημιουργία Π.Ο.Α.Υ.» να προστεθούν οι λέξεις « είτε της οικείας Περιφέρειας , είτε του οικείου Δήμου , είτε ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων υδατοκαλλιεργειών» και συνεπώς το εδάφιο να διαμορφωθεί τελικά ως ακολούθως:
«Μελέτες για τη δημιουργία ΠΟΑΥ μπορούν να εκπονούνται με ευθύνη, είτε του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, είτε της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας προτείνεται η δημιουργία Π.Ο.Α.Υ. είτε της οικείας Περιφέρειας , είτε του οικείου Δήμου , είτε ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων υδατοκαλλιεργειών .Οι μελέτες αυτές αποτελούν τη βάση και εξασφαλίζουν την τεκμηρίωση μελλοντικών προτάσεων θεσμοθέτησης ΠΟΑΥ από τους ενδιαφερόμενους φορείς»

5.6.    ΤΟΠΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ-ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ-ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ[Άρθρο 7 Κριτήρια και συμβατότητες χωροθέτησης μονάδων και υποδοχέων υδατοκαλλιέργειας]

Σκεπτικό

Οι όροι αλιείας περιμετρικά των Π.Ο.Α.Υ. προφανώς δεν αφορά μόνο τον ΠΟΑΥ αλλά κυρίως αφορά τους παράκτιους επαγγελματίες αλιείς του οικείου Δήμου αλλά και συνολικά τους κατοίκους του Δήμου και τουλάχιστον και της Περιφέρειας. Συνεπώς δεν είναι λειτουργικά αντικειμενικό για τον καθορισμό τους να ζητείται η γνώμη μόνο του φορέα διοίκησης των ΠΟΑΥ. Στοιχειώδης δεοντολογία ολοκληρωμένης διαμόρφωσης της άποψης της Διοίκησης επιβάλει να προβλέπεται πρόταση και από τους παράκτιους αλιείς του οικείου Δήμου και από το Δημοτικό Συμβούλιο του , ιδίως στα παραμεθόρια νησιά του Αιγαίου όπου οι παράκτιοι αλιείς παίζουν ένα ιδιαίτερο εθνικό ρόλο με την αντίστοιχη εγκατεστημένη ψυχολογία βιωματικού δεσίματος τους με τις παράκτιες περιοχές τόσο από άποψης εθνικής όσο και από άποψης βιοποριστικής ακόμα και κοινωνικής-πολιτιστικής. Τα ανωτέρω επίσης ενισχύουν την συμβατότητα του Χωροταξικού Σχεδίου για τις Υδατοκαλλιέργειες με το «Σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» και τις ιδιαίτερες σχετικές αρμοδιότητες που δίνει στους νησιωτικούς Δήμους. Έτσι η παρακάτω πρόταση μου αν είναι δύσκολο να γίνει δεκτή για όλη την χώρα θα πρέπει να επιδιωχθεί να προσαρμοστεί κατάλληλα ώστε να γίνει δεκτή για τα παραμεθόρια νησιά του Αιγαίου.

Επίσης η πρόβλεψη της σχετικής παραγράφου για την ελάχιστη απόσταση αλιείας περιμετρικά των ιχθυοκαλλιεργειών εκτιμούμε βάσιμα ότι θα προκαλέσει έκρηξη συγκρούσεων των υδατοκαλλιεργητών με τους παράκτιους επαγγελματίες αλιείς κάτι που ιδιαίτερα στα παραμεθόρια νησιά μας θα είναι καταστροφικό για την τοπική εθνική και κοινωνική συνοχή. Εδώ στην παραμεθόριο με την τοπική παράδοση και πολιτισμό σε άμεση γενετική σχέση με τις παράκτιες περιοχές και την παραδοσιακή αλιεία ο εθνικός παράκτιος χώρος έχει μια ιδιαίτερη βιωματική και εθνική φόρτιση που προκαλείται εύκολα κυρίως αν απέναντι στους ντόπιους παράκτιους ψαράδες βρεθούν απρόσωπα επιχειρηματικά κεφάλαια και αλλοίμονο ίσως και τουρκικά κεφάλαια. Είναι η δική τους θάλασσα εδώ και χιλιετίες και καμιά νομοθεσία δεν μπορεί να επιβληθεί τόσο απόλυτα όσο νομίζει για την νομή και κατοχή αυτού του ζωτικού χώρου τους. Η μέχρι σήμερα καλή συνεννόηση των τοπικών επιχειρηματιών με τους ντόπιους παράκτιους επαγγελματίες αλιείς έχει δείξει ότι το όριο τον 30  μέτρων είναι και ρεαλιστικό και επαρκές. Συνεπώς η κατωτέρω πρόταση μας αν δεν είναι εφικτό να γίνει δεκτή για όλη την χώρα θα πρέπει οπωσδήποτε να γίνει δεκτή για τα παραμεθόρια νησιά του Αιγαίου και ιδίως για τα σημαντικά αλιευτικά τους κέντρα όπως η Κάλυμνος (στην σχετική ορολογία του ΕΠΑΛ είναι «οι περιοχές που αποζούν από την Αλιεία» ). Αν η παρακάτω πρόταση δεν μπορεί να εφαρμοστεί για όλη την χώρα τότε τουλάχιστον να γίνει κατάλληλη προσαρμογή της ώστε να εφαρμοστεί «για τα παραμεθόρια νησιά του Αιγαίου που αποζούν από την Αλιεία»

Για την άρση των ανωτέρω προβλημάτων προτείνουμε:

5.6.1.        Για την διαδικασία καθορισμού των όρων αλιείας περιμετρικά των υδατοκαλλιεργειών:

Στο τέλος της σχετικής παραγράφου του άρθρου αυτού για τους όρους αλιείας περιμετρικά των υδατοκαλλιεργειών να προστεθεί το «καθώς κα του οικείου Δήμου με γνώμη του Δημοτικού του Συμβουλίου και του πολυπληθέστερου συλλόγου επαγγελματιών παράκτιων αλιέων του οικείου Δήμου , εφόσον υπάρχει τέτοιος σύλλογος» και συνεπώς η ανωτέρω παράγραφος να διαμορφωθεί τελικά ως ακολούθως:
«- Οι όροι αλιείας περιμετρικά των Π.Ο.Α.Υ., αλλά και περιμετρικά των μονάδων εντός αυτών, θεσπίζονται ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες της κάθε περιοχής μετά από πρόταση του οικείου Φορέα Διαχείρισης καθώς και του οικείου Δήμου με γνώμη του Δημοτικού του Συμβουλίου και του πολυπληθέστερου συλλόγου επαγγελματιών παράκτιων αλιέων του οικείου Δήμου , εφόσον υπάρχει τέτοιος σύλλογος»

5.6.2.        Για την ελάχιστη απόσταση αλιείας περιμετρικά των υδατοκαλλιεργειών:

Στην σχετική παράγραφο του άρθρου αυτού το 100 να αντικατασταθεί από το 30 και τελικά να διαμορφωθεί ως ακολούθως:
«- Σε κάθε περίπτωση και με την επιφύλαξη των γενικών και ειδικών διατάξεων περί αλιείας που ισχύουν για την περιοχή, η αλιεία επαγγελματική και ερασιτεχνική δεν επιτρέπεται περιμετρικά των ορίων της έκτασης εγκατάστασης των μονάδων σε απόσταση μικρότερη των τριάντα (30) μέτρων.»

5.7.    ΤΟΠΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ-ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ-ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ[Άρθρο 9 Λοιπές Κατευθύνσεις]

Σκεπτικό

Συμπληρωματικά στο υπάρχον σκεπτικό του άρθρου αυτού θεωρούμε ότι : 1.Δεδομένου ότι η δέσμευση ζωτικού παράκτιου χερσαίου και θαλάσσιου χώρου και η λειτουργία επιχείρησης εντός αυτού επηρεάζει άμεσα την λειτουργία της τοπικής κοινωνίας ενός Δήμου και αλληλοεξαρτάται με την λειτουργία του ίδιου του Δήμου και τις εκατέρωθεν δαπάνες και υποχρεώσεις θα πρέπει τα ποσά των μισθωμάτων αυτών να αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και να εισπράττονται από αυτόν.

2.Η λειτουργία Π.Ο.Α.Υ. έχει προφανώς καθοριστική συμβολή στην τοπική ανάπτυξη. Δεν μπορούμε να αρκεστούμε στην ύπαρξη ή μη μόνο επιχειρηματικών προϋποθέσεων λειτουργίας δεδομένου ότι πρόκειται για δέσμευση ζωτικού δημόσιου χώρου με άμεσες επιπτώσεις στην παράκτια αλιεία και στα παράκτια οικοσυστήματα και γενικά στους όρους ύπαρξης και λειτουργίας των παράκτιων κοινωνιών. Ειδικότερα μιλώντας για δέσμευση και έλεγχο της λειτουργίας ζωτικού δημόσιου χώρου στις παραμεθόριες νησιωτικές περιοχές λόγοι εθνικής ασφάλειας επιτάσσουν τον σχετικό μέγιστο πλην όμως διακριτικό έλεγχο της λειτουργίας τους ενόψει της υπαρκτής προοπτικής της δραστηριοποίησης και κεφαλαίων τουρκικών συμφερόντων στην ίδρυση και λειτουργία Π.Ο.Α.Υ. , με ευθύ ή έμμεσο τρόπο. Συμφωνώντας λοιπόν με τη σχετική  παράγραφο του άρθρου αυτού συμπληρώνουμε την αναγκαιότητα συμμετοχής στο ανώτατο συλλογικό όργανο διοίκησης της κάθε ΠΟΑΥ και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των παράκτιων επαγγελματιών αλιέων.

3.Οι ανωτέρω προσθήκες αυξάνουν επίσης την συμβατότητα του Χωροταξικού Σχεδίου για τις υδατοκαλλιέργειες με το Σχέδιο Καλλικράτης , ιδίως για τους νησιωτικούς Δήμους και τις επιπλέον αρμοδιότητες που τους δίνει το Σχέδιο Καλλικράτης.

Στο πλαίσιο του ανωτέρω σκεπτικού καταθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις.

5.7.1.        Εμπλουτισμός-τροποποίηση της παραγράφου για την αρμοδιότητα των μισθώσεων των θαλασσίων εκτάσεων

Να εμπλουτιστεί-τροποποιηθεί η παράγραφος αυτή και να διαμορφωθεί τελικά ως ακολούθως:

«Δεδομένου: α) ότι οι Αποφάσεις μίσθωσης υδάτινων εκτάσεων με σκοπό την υδατοκαλλιέργεια αποτελούσαν αρμοδιότητα του Γ.Γ. της οικείας περιφέρειας β) ότι ο θεσμός του αιρετού περιφερειάρχη (σύμφωνα με την εφαρμογή του σχεδίου Καλλικράτης), δεν ταυτίζεται και με τον χαρακτήρα του εκπροσώπου του Ελληνικού Δημοσίου, θα πρέπει η αρμοδιότητα μίσθωσης υδάτινων εκτάσεων με σκοπό την υδατοκαλλιέργεια να παραμείνει στον εκπρόσωπο της κρατικής διοίκησης. Επίσης δεδομένου ότι η δέσμευση ζωτικού παράκτιου χερσαίου και θαλάσσιου χώρου και η λειτουργία επιχείρησης εντός αυτού επηρεάζει άμεσα την λειτουργία της τοπικής κοινωνίας ενός Δήμου και αλληλοεξαρτάται με την λειτουργία του ίδιου του Δήμου και τις εκατέρωθεν δαπάνες και υποχρεώσεις θα πρέπει τα ποσά των μισθωμάτων αυτών να αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και να εισπράττονται από αυτόν.»

5.7.2.        Εμπλουτισμός-τροποποίηση της παραγράφου για τις «Κατευθύνσεις για την τροποποίηση του Ν. 2742/99»

Να εμπλουτιστεί-τροποποιηθεί η παράγραφος αυτή και να διαμορφωθεί τελικά ως ακολούθως:

«Σε ότι αφορά στη μορφή του Φορέα Διαχείρισης ΠΟΑΠΔ, να τροποποιηθεί ώστε στο Φορέα Διαχείρισης ΠΟΑΥ να μπορεί να εκπροσωπείται το Δημόσιο , κατά προτίμηση με τη συμμετοχή σε αυτόν εκπροσώπου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπως ορίζεται στο Ν. 3852/2010 καθώς και με αιρετό εκπρόσωπο του οικείου Δήμου και αιρετό εκπρόσωπο του πολυπληθέστερου συλλόγου επαγγελματιών παράκτιων αλιέων του οικείου Δήμου , εφόσον υπάρχει τέτοιος σύλλογος. Οι ανωτέρω εκπρόσωποι δεν είναι απαραίτητο να συμμετέχουν στην νομική μορφή για την υποβολή αίτησης χαρακτηρισμού και οριοθέτησης ΠΟΑΥ. Σε περίπτωση που κατά την έναρξη λειτουργίας του ΠΟΑΥ , δεν υπάρχει λειτουργούν τοπικός σύλλογος παράκτιων αλιέων και αυτός ο σύλλογος ιδρυθεί σε μεταγενέστερο στάδιο τότε με ευθύνη του ανωτάτου μονοπρόσωπου οργάνου διοίκησης και διαχείρισης του ΠΟΑΥ θα πρέπει να γίνει προσαρμογή των όρων διοίκησης του ΠΟΑΥ το αργότερο σε 6 μήνες από την κοινοποίηση στον ΠΟΑΥ της δικαστικής απόφασης ίδρυσης του συλλόγου ώστε να εξασφαλιστεί η ανωτέρω συμμετοχή εκπροσώπου του συλλόγου»

5.8.    Να εκπονηθεί μια «ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΘΕΛΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ».
Το σχέδιο ΚΥΑ προσπερνά με λίγες κουβέντες το υπαρκτό πρόβλημα της σύγκρουσης χρήσεων με τις τουριστικές δραστηριότητες , παραθέτοντας απλούς ισχυρισμούς. Σημασία δεν έχει κυρίως αν οι ισχυρισμοί αυτοί είναι σωστοί ή όχι αλλά σημασία για την ανάπτυξη του Τουρισμού έχει το τι πιστεύουν οι φορείς διακίνησης του τουρισμού και οι τουρίστες για την ύπαρξη ή μη σύγκρουσης της τουριστικής δραστηριότητας με την ιχθυοκαλλιεργητική δραστηριότητα. Λείπει εδώ και χρόνια μια μελέτη διερεύνησης των στάσεων και των απόψεων των μεγάλων και μικρών tour operators και αν είναι εφικτό και των ίδιων των τουριστών. Μια τέτοια μελέτη εκτός της άμεσης χρησιμότητας της ενόψει του υπό συζήτηση Χωροταξικού Πλαισίου θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο χάραξης πολιτικής για την άμβλυνση ή ακόμα και την άρση των όποιων αρνητικών στάσεων και απόψεων για την σχέση των δύο τομέων , κατευθείαν στους φορείς της τουριστικής αγοράς.

5.9.    Μη συνδυασμένη χωροθέτηση τουριστικών καταλυμάτων ή μονάδων εστίασης ή καταδυτικών πάρκων με μικρής δυναμικότητας μονάδες υδατοκαλλιέργειας στο πλαίσιο αγροτουριστικής δραστηριότητας, ως καινοτόμας μορφής στις παράκτιες περιοχές των νησιών του ανατολικού Αιγαίου και σε κάθε περίπτωση στις παράκτιες περιοχές του Δήμου Καλυμνίων. [Άρθρο 5 Εθνικό Πρότυπο Χωροταξικής Οργάνωσης Υδατοκαλλιεργειών]

Ενώ το σχετικό εδάφιο «Συνδυασμένη χωροθέτηση …… διαφορετικών επιχειρήσεων» του ανωτέρω άρθρου εντάσσεται δομικά υπό τον γενικό τίτλο «της θαλάσσιας υδατοκαλλιεργητικής δραστηριότητας» , συγχρόνως το ίδιο έχει κέντρο βάρους το τμήμα κειμένου «κατά προτεραιότητα στις περιοχές της χώρας με εσωτερικά ύδατα (λίμνες, ποτάμια κ.λ.π.)». Είναι προφανές ότι υπάρχει δομική νοηματική αντίφαση . Αυτή η αντίφαση θα μπορούσε να αρθεί για όλη την χώρα , απαλείφοντας εντελώς το ανωτέρω εδάφιο περί «συνδυασμένης χωροθέτησης» με την ταυτόχρονη ένταξή του στο παρακάτω μέρος του άρθρου που αναφέρεται στις υδατοκαλλιέργειες σε γλυκά ύδατα και λιμνοθάλασσες με απαλοιφή συγχρόνως των λέξεων «κατά προτεραιότητα».

Εναλλακτικά και για μια άρση του προβλήματος σε τοπικό επίπεδο με ταυτόχρονη ανάληψη της ευθύνης από τις τοπικές κοινωνίες του Ανατολικού Αιγαίου θα μπορούσε να προστεθεί στο τέλος απλώς ότι: «Για την ανωτέρω συνδυασμένη χωροθέτηση απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του δημοτικού συμβουλίου του οικείου Δήμου όταν πρόκειται για παράκτιες περιοχές των δήμων του Ανατολικού Αιγαίου»

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία με το (*). Η Αργώ της Καλύμνου διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων πριν την ανάρτησή τους. Τα ανάρμοστα και προσβλητικά σχόλια δεν θα δημοσιεύονται.

Η Αργώ της Καλύμνου - καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση

Top Desktop version