Η Αργώ της Καλύμνου - Καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση για την Κάλυμνο και τα γύρω νησιά

Switch to desktop

ΑΛΛΑΖΕΙ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ;

Επίκαιρα και αξιόλογα ήταν τα θέματα του 2ου Συνεδρίου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων, που διεξήχθη στη Λέρο, στις 25-26 Ιουνίου, και στο οποίο παραβρεθήκαμε έπειτα από πρόσκληση. 

 

        Οι εισηγήσεις των ομιλητών υπήρξαν ενδιαφέρουσες και παραστατικότατες, ενώ ακούστηκαν απόψεις που ξεχώρισαν και βάζουν σε προβληματισμό τον καθένα μας.

 

          Οι ανατροπές στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο που προκαλεί το μεταναστευτικό κύμα ήταν το ένα θέμα, κατά το οποίο παρουσιάστηκαν στοιχεία που όλοι υποπτευόμασταν αλλά δε γνωρίζαμε το τεράστιο μέγεθος των αριθμών. Χιλιάδες μεταναστών συρρέουν στη χώρα μας καθημερινά, ενώ η μορφολογία και η γεωγραφική θέση της Ελλάδας βοηθούν στο να εισέρχονται και από ξηρά και από θάλασσα. Τα όποια συρματοπλέγματα τοποθετούνται δεν αποδίδουν και δε φέρνουν λύση και στις θαλάσσιες περιοχές σημειώνονται επεισόδια διαρκώς μεταξύ λιμενικών και δουλεμπόρων. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα δεν υφίσταται σταθερή πολιτική στρατηγική που να λειτουργεί μακροπρόθεσμα και τα μέτρα που λαμβάνονται είναι μόνο επιφανειακά. Το σπουδαιότερο όμως είναι ότι  «ντύνονται»  με τον εκάστοτε κομματικό μανδύα και διαιωνίζεται έτσι η αντιπαράθεση μεταξύ των παρατάξεων για το ποια εφάρμοσε το καλύτερο πρόγραμμα, αλλά και ποια έχει την καλύτερη πρόταση για το μέλλον. 

          Η οικονομική κρίση και ο τουρισμός ήταν ένα θέμα που «πυροδότησε» λίγο την ατμόσφαιρα. Μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων ασχολούνται με τον τουρισμό σε όλα τα επίπεδα και είναι λογική η αγωνία τους για το αύριο. Μάθαμε πως σήμερα για να έχει πληρότητα ένα ξενοδοχείο όλο το χρόνο, πρέπει να φιλοξενεί μετανάστες…! Η πολιτεία από την πλευρά της αυξάνει φόρους και δασμούς και οι επιχειρήσεις αγκομαχούν. Και σ’ αυτό το σημείο ξεπηδούν οι συνήθεις πολιτικοί διαξιφισμοί για το ποιο κόμμα διαφήμισε περισσότερο τη χώρα στο εξωτερικό και συμμετείχε σε εκθέσεις, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των τουριστών.

Όμως όσον αφορά τους ιδιώτες και τους επιχειρηματίες σημειώθηκε πως πρέπει να αλλάξουν τον μέχρι τώρα τρόπο φιλοξενίας και να προσφέρουν περισσότερες και κυρίως πιο πρωτότυπες υπηρεσίες στους πελάτες. Το προϊόν και οι υπηρεσίες που παρέχουν να είναι ανώτερα από την τιμή και να ξεφεύγουν από τα στερεότυπα. Ήλιο και θάλασσα διαθέτουν όλες οι χώρες της Μεσογείου. Περισσότερους πελάτες όμως κερδίζουν όσοι επενδύουν στη δουλειά τους με σοβαρότητα και επαγγελματισμό και δεν τη βλέπουν ευκαιριακά ούτε λειτουργούν με τη νοοτροπία της «αρπαχτής». Αυτοί και μόνο βγαίνουν κερδισμένοι και έχουν σταθερότητα στις κρατήσεις τους.

          Το ερώτημα που προκύπτει είναι: αλλάζει η νοοτροπία; Οι κρίσεις πάντα γεννούν ευκαιρίες, όμως ατομικά θα μάθει ο καθένας μας να συμπεριφέρεται διαφορετικά προσαρμοζόμενος σε νέα δεδομένα, ώστε να βγει ωφελημένος; Πολιτικά θα αποτάξουν οι άρχοντες τα κομματικά τους συμφέροντα αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα με εθνική και μόνο ματιά, ώστε να λυθούν;

 

          Αν αλλάξει η νοοτροπία, θα βγούμε κερδισμένοι. Διαφορετικά… το πλοίο που λέγεται «Τζέλα Δέλτα» θα βυθίζεται και εμείς θα διαμαρτυρόμαστε ότι δεν έχει φουγάρα…

                       Ματάκι

Τελευταία τροποποίηση στις
Καλλιόπη Σ. Τρικοίλη

Καλλιόπη Σ. Τρικοίλη

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία με το (*). Η Αργώ της Καλύμνου διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων πριν την ανάρτησή τους. Τα ανάρμοστα και προσβλητικά σχόλια δεν θα δημοσιεύονται.

Η Αργώ της Καλύμνου - καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση

Top Desktop version