Η Αργώ της Καλύμνου - Καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση για την Κάλυμνο και τα γύρω νησιά

Switch to desktop

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Ο αντιδήμαρχος Ηλ. Τσέρος «τραβάει τα γκέμια» με αυστηρή εγκύκλιο Κύριο

Δεν πέρασε ένα 15ήμερο και τα ηγετικά στελέχη της νέας δημ. Αρχής φαίνεται ότι «έπεσαν από τα σύννεφα», όταν διαπίστωσαν ότι το «δυνατό άλογο» του δημοτικού υπαλληλικού οχήματος δεν τραβάει ή πάει όπου θέλει. Ετσι εξηγείται η 1η εγκύκλιος του αντιδημάρχου κ. Ηλία Τσέρου, υπεύθυνου για τη διοίκηση του Δήμου. 

Η εγκύκλιος λέει τα αυτονόητα, αυτά που αποτελούν τη βάση για την εύρυθμη λειτουργία μιας δημόσιας υπηρεσίας. Εντούτοις, ξάφνιασε η εγκύκλιος που απαιτεί

(α) έγκαιρη προσέλευση στην εργασία,

(β) αποχώρηση μετά το πέρας της εργασίας,

(γ) μόνο με υπηρεσιακό η έξοδος από την υπηρεσία σε ώρες εργασίας,

(δ) ο καθένας στη δουλειά του και όχι επισκέψεις σε άλλα γραφεία,

(ε) καλή συμπεριφορά προς τους πολίτες,

(στ) υπηρεσιακή εχεμύθεια και όχι «διαρροές», και

(ζ) απάντηση στα αιτήματα δημοτών.

Ολα αυτά φαίνονται μάλλον «παράδοξα», γιατί η «κρατούσα τάξη»στο Ελληνικό Δημόσιο – που «σπάει τα κατεστημένα» - απαιτεί περισσότερη άνεση και ελευθερία κίνησης.

Το σύστημα «μπες-βγες» αποτελεί κεκτημένο δικαίωμα και, δυστυχώς, «αυτονόητο». Ο νέος όμως αντιδήμαρχος επί των διοικητικών του Δήμου έρχεται από «άλλο κόσμο». Ηταν υπάλληλος σε υπουργείο και εκεί η ώρα προσέλευσης και η ώρα αποχώρησης είναι αυστηρά καθορισμένες.

Το σούρτα-φέρτα μες στην υπηρεσία απαγορεύεται και πολύ περισσότερο απαγορεύεται το «μπες-βγες». Με αυτή την εμπειρία και προϋπηρεσία ως διευθυντικό στέλεχος έρχεται να βάλει τάξη στο Δήμο Καλύμνου. Το στυλ της εγκυκλίου και η επανάληψη της προειδοποίησης ότι θα επιβληθούν οι προβλεπόμενες από το νόμο κυρώσεις, δείχνουν ότι ο κ. Τσέρος μάλλον έμεινε άναυδος από την «οδική συμπεριφορά» του δημοτικού «αλόγου» και «τράβηξε τα γκέμια», για το φέρει στον «ίσιο δρόμο» και να το βάλει σε ρυθμό καλπασμού.

Δεν ξέρουμε αν τα πράγματα στο Δήμο, από άποψη διοικητική, είναι τόσο χάλια όσο αφήνει να εννοηθεί η εγκύκλιος του κ. αντιδ/ρχου, αλλά το ερώτημα είναι: τώρα ξαφνικά συνέβησαν όλα αυτά;

Ο επανακάμψας δήμαρχος κ. Δημ. Διακομιχάλης και οι παλιοί συνεργάτες του (ο αντιδήμαρχος κ Ζωίδης, ο πρόεδρος του δημ. σ/λίου κ. Γαβαλάς) δεν γνώριζαν τι επικρατεί μες στο Δήμο;

Στα προηγούμενα οκτώ και πλέον χρόνια της θητείας τους ως κυβερνώντες και όχι ως εξωτερικοί «παρατηρητές» της αντιπολίτευσης, δεν υπήρχε το ίδιο σύστημα λειτουργίας του Δήμου;

Παλιά τράβαγε η «μηχανή» και τώρα ξαφνικά «έπεσε»; Ολα ήταν γνωστά, αλλά ο κ. Διακομιχάλης επέλεξε «τον κατάλληλο άνθρωπο, στην κατάλληλη θέση»: τον κ. Τσέρο, ο οποίος δεν «καταλαβαίνει» από το «έτσι ήταν πάντα».

Είναι ο «πολιορκητικός κριός» της νέας Δημαρχίας του, με τον οποίο ελπίζει ο κ. Διακομιχάλης να γράψει μια καλύτερη ιστορία, χωρίς μύθους και παραμύθια. Εξάλλου, η πρωτοβουλία και η εγκύκλιος του κ. Τσέρου, απ’ ό,τι καταλάβαμε, ήταν επιθυμία και απαίτηση όλων των στελεχών της δημ. Αρχής.

Αλλά το ζήτημα ουσίας είναι όχι η εγκύκλιος, ούτε η θεωρητική συμφωνία όλων ότι πρέπει κάτι να αλλάξει στο Δήμο, ώστε να γίνει πιο παραγωγικός, πιο «καλλικρατικός.

Το μέγα ζητούμενο είναι: Αποτέλεσμα θα βγει; Η εγκύκλιος θα αλλάξει κάτι; Η θα «φάει αδειάσματα» πλαγίως και καθέτως, όπως «θέλει» η παράδοση στα πολιτικά μας πράγματα; Εμείς πιστεύουμε ότι η επιτυχία της εγκυκλίου του κ. Τσέρου και, συνακόλουθα, η διοικητική αλλαγή στο Δήμο (σε επίπεδο νοοτροπίας) θα είναι τέτοιας μεταστροφής που δεν θα ξέρεις αν είναι θετική ή αρνητική. Ελπίζουμε να διαψευστούμε.

Παραθέτουμε ολόκληρη την εγκύκλιο του αντιδημάρχου κ. Ηλία Τσέρου (το έντονο των γραμμάτων σε λέξεις και φράσεις, εκτός από τις λέξεις παρεούλες, εχεμύθεια, διαρροής, είναι δική μας επισήμανση).


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΥΜΝΙΩΝ
Κάλυμνος, 17 Ιανουαρίου 2011
Αρ. Πρωτ.: 806
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Τηλέφωνο: 22430- 59149 Fax: 22430-28440

 

ΠΡΟΣ: ΩΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ

Εγκύκλιος υπ’ αριθμ. 1

Θέμα: « Υποχρεώσεις των υπαλλήλων όλων των υπηρεσιών του Δήμου»

1. Από 1ης Ιανουαρίου 2011 ισχύει ο Ν. 3852/ΦΕΚ Α87/7-6-201 Ο (Καλλικράτης) και ήδη όλοι δεχόμεθα τις επιπτώσεις που απορρέουν από την εφαρμογή των διατάξεών του. Η εφαρμογή του νόμου απαιτεί πλήθος εκτάκτων και επαναλαμβανομένων ενεργειών. Αλλάζει ριζικά τα πάντα. Ουσιαστικά σήμερα με τον νόμο καθιερώνεται ένας νέος τρόπος διακυβέρνησης. Πέραν τούτων προστίθενται, εκ του νόμου, νέες αρμοδιότητες στον Δήμο, χωρίς να υφίσταται το απαραίτητο, προς τούτα, δυναμικό. Εάν στα ανωτέρω προστεθεί και η ξεπερασμένη πλέον οργάνωση των υπηρεσιών, δημιουργείται περιβάλλον κάθε άλλο παρά ευνοϊκό, προκειμένου να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των καιρών.

Κάθε σχεδιασμός, προγραμματισμός, στόχος, ιδέα της ηγεσίας, πραγματοποιείται δια μέσου της υπηρεσιακής γραμμής παραγωγής. Ως εκ τούτου ο ρόλος των υπηρεσιών για την επίτευξη των στόχων της Δημοτικής Αρχής είναι καταλυτικός. Με τον νέον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας, θα υπάρξει αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του Δήμου, ώστε να καταστούν περισσότερον αποδοτικές ποσοτικά και ποιοτικά, προκειμένου να διευκολυνθεί η επίτευξη των στόχων της νέας Δημοτικής Αρχής, οι οποίοι αποβλέπουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών και στην άρση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα η κοινωνία της Καλύμνου.

Μέχρι τότε θα πρέπει να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, με την σημερινή διάρθρωση των υπηρεσιών του Δήμου. Προς τον σκοπόν αυτόν επιβάλλεται όλο το προσωπικό να επιδείξει την ανάλογη ανταπόκριση στις σημερινές απαιτήσεις, συμμορφούμενο με τα οριζόμενα στον Υπαλληλικό Κώδικα.

Ειδικότερα 1.1. Προσέλευση — Αποχώρηση  

Όλοι οι υπάλληλοι πρέπει να προσέρχονται στην υπηρεσία έγκαιρα, δηλαδή πριν την παρέλευση της καθοριζόμενης ώρας και να αποχωρούν αφού συμπληρωθεί το προβλεπόμενον ωράριο εργασίας. Ο έλεγχος προσέλευσης — αποχώρησης θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά με την χρήση της ατομικής, ανά υπάλληλο, κάρτας.

Προσωρινά έως ότου υπάρξει η δυνατότητα εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος, ο έλεγχος θα πραγματοποιείται με ειδικά βιβλία παρουσίας, τα οποία θα τηρούνται στα γραφεία των προϊσταμένων Δ/νσεων και ανεξαρτήτων Τμημάτων και Γραφείων, στα οποία οι υπάλληλοι θα υπογράφουν κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους.

Ηδη έχει γίνει εφαρμογή της χρήσης των βιβλίων. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που υπάλληλος χρησιμοποιήσει κάρτα που ανήκει σε άλλον υπάλληλο ή υπογράψει για λογαριασμό άλλου υπαλλήλου στο βιβλίο παρουσίας, θα επιβληθούν κυρώσεις και στους δύο υπαλλήλους. Αμέσως μετά την παρέλευση της ώρας προσέλευσης, με μέριμνα και ευθύνη των προϊσταμένων Δ/νσεων ή ανεξαρτήτων Τμημάτων και Γραφείων, θα συμπληρώνεται Δελτίο Παρουσίας, ως το επισυναπτόμενο έντυπο, που θα υπογράφεται από τον, κατά περίπτωση ως ανωτέρω προϊστάμενο και θα παραδίδεται στο Γραφείο του αρμόδιου επί των Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, Αντιδημάρχου.

1.2. Αδειες Εξόδου

Κατ’ αρχήν οι υπάλληλοι παραμένουν καθ’ όλην την διάρκεια του ωραρίου στην υπηρεσία, ασχολούμενοι με την άσκηση των αντικειμένων που τους έχουν ανατεθεί. Ουδείς υπάλληλος εξέρχεται από την υπηρεσία, χωρίς έγγραφη άδεια εξόδου, ως το επισυναπτόμενο έντυπο, του Δ/ντή ή του προϊσταμένου ανεξαρτήτου Τμήματος και Γραφείου και για συγκεκριμένο χρόνο απουσίας, ο οποίος θα αναγράφεται στην άδεια εξόδου.

Τούτο ισχύει ακόμη και στην περίπτωση υπαλλήλου που εξέρχεται για υπηρεσιακούς λόγους. Ο υπάλληλος υποχρεούται να επιστρέψει στην υπηρεσία εντός του αναγραφόμενου στην άδεια χρόνου και να παρουσιαστεί στον προϊστάμενο που του χορήγησε την άδεια, ώστε να ασκείται ο σχετικός έλεγχος. Σε περίπτωση που ο υπάλληλος υπερβεί τον χρόνο της άδειας, λογίζεται ότι εξήλθε χωρίς άδεια, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Οι προϊστάμενοι πρέπει να χορηγούν άδειες εξόδου, μετά φειδούς, κρίνοντας κατά περίπτωση το αναγκαίον της εξόδου και ως υπεύθυνοι υποχρεούνται να ασκούν επιμελώς τον προσήκοντα έλεγχο.

1.3. Ενδοϋπηρεσιακή Επικοινωνία

Οι υπάλληλοι επισκέπτονται άλλα γραφεία μόνο για υπηρεσιακούς λόγους (μεταφορά εγγράφων, συνεργασία κλπ). Παρατηρείται όμως το φαινόμενο, υπάλληλοι να επισκέπτονται, χωρίς να υπάρχει υπηρεσιακός λόγος, άλλα γραφεία και να παραμένουν εκεί με αποτέλεσμα να μην παράγεται έργο ούτε από τους μεν, ούτε από τους δε, σε περίοδο, μάλιστα, που απαιτείται να αυξηθεί ποσοτικά και ποιοτικά το παραγόμενο από τις υπηρεσίες έργο, προκειμένου να ανταποκριθούμε στις σημερινές απαιτήσεις της κοινωνίας. Επίσης, παρατηρείται και το φαινόμενο, υπάλληλοι να σχηματίζουν, ενίοτε, παρεούλες στους διαδρόμους.

Αυτά τα φαινόμενα είναι απαράδεκτα και δεν συνάδουν σε οργανωμένο δημόσιο φορέα, όπως είναι ο Δήμος, πέραν του ότι δημιουργούν την χειρίστη εντύπωση και αποτελούν πρόκληση στην κοινή γνώμη, προπάντων, σε δύσκολους καιρούς όπως είναι αυτοί που διάγουμε σήμερα. Οι προϊστάμενοι είναι υπεύθυνοι και υποχρεούνται να μεριμνούν για την αποφυγή τέτοιων φαινομένων καθώς και να αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους υπαλλήλους, που πρέπει να έχουν πλήρη απασχόληση.

1.4. Συμπεριφορά προς τους πολίτες

Η εξυπηρέτηση των πολιτών αποτελεί κύρια υποχρέωση των δημοσίων υπαλλήλων. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι όλοι, όσοι υπηρετούμε στον Δήμο, ουδενός εξαιρουμένου, υπό οποιαδήποτε ιδιότητα, έχουμε θεμελιώδη υποχρέωση να εξυπηρετούμε τους δημότες. Η αντιμετώπιση του δημότη που προσέρχεται στην υπηρεσία για οποιοδήποτε θέμα που τον απασχολεί, επιβάλλεται να είναι η προσήκουσα. Ευγένεια, προθυμία, υπομονή, κατανόηση για άγνοια διατάξεων, διαδικασιών κλπ, είναι από τα βασικά στοιχεία που πρέπει να χαρακτηρίζουν την συμπεριφορά μας προς τους δημότες.

Ο δημότης που επισκέπτεται την υπηρεσία, θα πρέπει να αισθάνεται ότι ευρίσκεται σε φιλικό περιβάλλον, πρόθυμο να ακούσει και να αντιμετωπίσει το θέμα του, προκειμένου να δοθεί λύση. Ακόμη και στην περίπτωση που κάποιο αίτημα δεν είναι δυνατόν, εν των πραγμάτων, να ικανοποιηθεί, επιβάλλεται να καταβληθεί κάθε προσπάθεια ώστε ο δημότης να κατανοήσει τους λόγους μη ικανοποίησης του αιτήματος του.

Απαντα τ’ ανωτέρω ισχύουν και στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δημότες επικοινωνούν τηλεφωνικώς με τις υπηρεσίες για οποιοδήποτε Θέμα. Επισημαίνεται ιδιαίτερα ότι ο κ. Δήμαρχος και ολόκληρη η Δημοτική Αρχή, δίδει πρωταρχική σημασία στην συμπεριφορά των υπαλλήλων προς τους δημότες και ότι θα ελέγχεται με αυστηρότητα κάθε περίπτωση ανάρμοστης, σε δημόσιο υπάλληλο, συμπεριφοράς.

1.5. Εχεμύθεια

Στις εκ του Κώδικα υποχρεώσεις του υπαλλήλου περιλαμβάνεται και η εχεμύθεια, για γεγονότα ή πληροφορίες που λαμβάνει γνώση κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του ή επ ευκαιρία αυτών. Η νέα Δημοτική Αρχή ενεργεί με πλήρη διαφάνεια. Ολες οι αποφάσεις που εκδίδονται αναρτώνται στο διαδίκτυο.

Επίσης, κάθε Δημοτικός Σύμβουλος της συμπολίτευσης ή της αντιπολίτευσης μπορεί να ζητήσει οποιοδήποτε στοιχείο ή πληροφορία που Θα του δοθούν σύμφωνα με τα ισχύοντα. Το φαινόμενον όμως της κοινοποίησης πληροφοριών ή στοιχείων με τη μορφή της δ ι α ρ ρ ο ή ς και προπάντων για θέματα τα οποία ευρίσκονται σε στάδια διερεύνησης ή επεξεργασίας, μπορούν να προκαλέσουν ζημίαν στο Δήμο και στο Δημόσιο συμφέρον.

Εφιστάται η προσοχή των υπαλλήλων ως προς την τήρηση αυτής της υποχρέωσης, καθ’ όσον σε αντίθετη περίπτωση οι κυρώσεις Θα είναι πολύ αυστηρές.

1.6. Απαντήσεις στους πολίτες

Ουδέν αίτημα δημότη μένει αναπάντητο. Οι υπηρεσίες υποχρεούνται να απαντούν σε οποιοδήποτε αίτημα των δημοτών και ειδικότερα μέσα σε καθορισμένες προθεσμίες από τη λήψη του αιτήματος. Το θέμα αυτό είναι σοβαρό καθ’ όσον η μη απάντηση ή η καθυστερημένη απάντηση σε αίτημα δημότη μπορεί να προκαλέσει στον ενδιαφερόμενο δυσμενείς επιπτώσεις. Πέραν τούτου η μη απάντηση σε δημότη αποτελεί σύμπτωμα αλαζονείας, γεγονός που δεν συνάδει στον προορισμό και στον σκοπό ύπαρξης ενός Δήμου, σι υπηρεσίες του οποίου, οίκοθεν νοείται, λειτουργούν για την εξυπηρέτηση των δημοτών.

2. Η νέα Δημοτική Αρχή, όπως ήδη έχει δηλώσει ο κ. Δήμαρχος πιστεύει στις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου και ελπίζει ότι τούτο θα ενστερνιστεί την Θέλησή της για ένα Δήμο απαλλαγμένο από τις αγκυλώσεις και νοοτροπίες του παρελθόντος, για ένα Δήμο που Θα είναι περισσότερο κοντά στις ανάγκες του δημότη, για έναν Δήμο γιο τον δημότη.

Οι υπάλληλοι υποχρεούνται να επιδείξουν το ανάλογο ενδιαφέρον για την υπηρεσία. Τονίζεται ιδιαίτερα ότι για τους υπαλλήλους που δεν θα ανταποκριθούν στις ανωτέρω υποχρεώσεις, οι οποίες εξάλλου απορρέουν από τον Υπαλληλικό Κώδικα, θα ασκείται πειθαρχικός έλεγχος και θα επιβάλλονται αυστηρές κυρώσεις.

3. Η Δ/νση Διοικητικών Υπηρεσιών να μεριμνήσει ώστε να λάβουν γνώση ενυπογράφως όλοι οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του Δήμου. Οι προϊστάμενοι Δ/νσεων ή ανεξαρτήτων Τμημάτων και Γραφείων καθίστανται υπεύθυνοι για την πιστή τήρηση της παρούσης.

Τελευταία τροποποίηση στις

Πολυμέσα

1 σχόλιο

  • Σύνδεσμος σχολίου ΜΙΚΕΣ ΡΗΓΑΣ δημοσιεύθηκε από ΜΙΚΕΣ ΡΗΓΑΣ

    ΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ;
    ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΠΩΣ Η ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΗ; ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΚΑΚΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ;
    ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ, ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΩΣΤΕ ΜΕ ΚΑΘΕ ΝΕΟ ΜΕΤΡΟ.
    ΔΙΑΚΡΙΝΩ ΜΙΑ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΑΝΑΓΚΑΙΟ. ΕΧΩ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΑΚΕΡΑΙΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΣ, ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΜΕ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΡΟΤΩ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟΥ.
    ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΝ!

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία με το (*). Η Αργώ της Καλύμνου διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων πριν την ανάρτησή τους. Τα ανάρμοστα και προσβλητικά σχόλια δεν θα δημοσιεύονται.

Η Αργώ της Καλύμνου - καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση

Top Desktop version