Logo
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Μάθετε για τα ξεχασμένα… λουμπουνάρια Κύριο

Τα λούπινα (λουμπουνάρια) λούπινα παρέχουν λίγες θερμίδες, πολλαπλές ιδιότητες

και έχουν μεγάλη θρεπτική αξία. Τα λούπινα, ενώ μοιάζουν με όσπρια προέρχονται από πολυετή φυτά της οικογένειας των ψυχανθών Fabaceae, γνωστά και ως λουμπούνια.

Τα πρώτα αρχαιολογικά ευρήματα λούπινων χρονολογούνται στη δωδέκατη δυναστεία των Φαραώ της Αιγύπτου (περισσότερα από 2000 χρόνια π.Χ.). Τα λουμπούνια, όπως αποκαλούνται στην Κρήτη, είναι τα διάσημα λούπινα, τα οποία έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διατροφή των αρχαίων και βυζαντινών Ελλήνων.

Σε χώρες όπως η Πορτογαλία, που είναι πολύ δημοφιλή σε μπαρ ως σνακ πίνοντας μπύρα. Στην Αίγυπτο και το Λίβανο, το λούπινο είναι πολύ δημοφιλές σνακ.

Λούπινο ποικιλίες

Υπάρχουν περίπου 500 ποικιλίες λούπινα. Οι περισσότερες από αυτές είναι πολυετή φυτά που μπορούν να αναπτυχθούν σε ύψος από 30 έως 150 εκατοστά. Ωστόσο, υπάρχουν εξαιρέσεις τα λούπινα Bush που φτάνουν σε ύψος τα 3 μέτρα και μια μεξικάνικη ποικιλία που φτάνει μέχρι και τα 6 μέτρα ύψος.

Υπάρχουν δύο είδη λούπινα, τα πικρά και γλυκά. Οι γλυκές ποικιλίες λούπινα αναπτύσσονται στη Βόρεια Αμερική, ενώ οι πικρές ποικιλίες αναπτύσσονται σε περιοχές της Μεσογείου. Η γεύση των φυτών αυτών εξαρτάται από τα αλκαλοειδή που περιέχονται σε αυτά.

Η κατανάλωση λούπινων παρέχει θρεπτικά συστατικά στη διατροφή σας, αφού είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βασικά μεταλλικά στοιχεία. Επιπλέον, τα λούπινα έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, παρόμοιο σχεδόν με εκείνο του καστανού ρυζιού.

Η σάρκα του λούπινου είναι πλούσια σε πρωτεΐνες (40%), φυτικές ίνες (40%) και μέτρια σε λίπος (8%), η οποία αποτελείται κυρίως από ακόρεστα λιπαρά οξέα. Τα λούπινα περιέχουν μέτριες ποσότητες καροτενοειδών, όπως β-καροτένιο, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και τοκοφερόλες (βιταμίνη Ε).

Είναι υψηλά σε φυτικές πρωτεΐνες (40%) και αμινοξέα, περίπου 4 φορές υψηλότερη από σιτάρι ολικής αλέσεως.

Τα λούπινα είναι πολύ υψηλά σε μέταλλα, όπως μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό, ψευδάργυρο και μαγγάνιο. Ένα φλιτζάνι μουλιασμένα λούπινα παρέχουν το 22%, 21%, 19%, 15% και 56% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης αντίστοιχα σε μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό, ψευδάργυρο και μαγγάνιο.

Δεν περιέχουν χοληστερόλη.

Προάγουν την ανάπτυξη των καλών βακτηρίων στο έντερο.

Δεν περιέχουν γλουτένη.

Καταστέλλουν την όρεξη.

Μειώνουν την αρτηριακή πίεση

Συμβάλουν στη βελτίωση του μεταβολισμού της γλυκόζης (σακχαρώδη διαβήτη).

 (Πηγή: http://www.mydiatrofi.gr)

Τελευταία τροποποίηση στις
Σακελλάρης Ν. Τρικοίλης   info@argokalymnos.gr
Η Αργώ της Καλύμνου - καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση