Logo
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Μέχρι τέλος Γενάρη θα ολοκληρωθεί το έργο Κύριο

Στις 19/1/17 ξεκίνησαν και πάλι οι υποθαλάσσιες εργασίες στον εξωτερικό λιμενοβραχίονα,

για το υποθαλάσσιο έργο στήριξης και εκβάθυνσης . Κατασκευαστική εταιρία, θυμίζουμε, είναι η «3Κ» των αδελφών Κρούσκου.

Στην πρώτη φάση εργασιών ξηλώθηκε όλη εκείνη η τεράστια τσιμεντένια βάση που μίκρυνε το βάθος στο σημείο προσέγγισης των πλοίων, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπει στα μεγάλα πλοία να «δέσουν», ειδικά με θαλασσοταραχή.  Έτσι άρχισε νέο με απόψεις για «ξύρισμα» του τσιμέντου στο βυθό και άλλα τέτοια παρόμοια.

Τελικά η λύση που αποφασίστηκε είναι το ξήλωμα όλης  υποθαλάσσιας τσιμεντοκατασκευής που βγήκε προβληματική – η αποβάθρα αυτή κόστισε περί τις 400.000€ και βγήκε ακατάλληλη – και ως συνήθως… , στην Ελλάδα, κανένας «ειδικός» ή πολιτικός δεν φταίει.

Η διόρθωσή του προβλέπεται να εξασφαλίσει  βάθος  κοντά 9 μέτρων, ώστε να δέχεται τα μεγάλα Blue Star της δωδεκανησιακής ακτοπλοϊκής γραμμής, μέχρι και μεγάλα κρουαζιερόπλοια (που λέει ο λόγος…)

Η κατασκευαστική εταιρία, μετά την πρώτη φάση του ξηλώματος όλων των όγκων τσιμέντου που υψώθηκαν  στο βυθό, προχώρησε, στις 19/1/17, στη δεύτερη φάση:  στη χάραξη, από δύτη,  της τσιμεντοπλατείας του βυθού, διαστάσεων 15 μ. προς τα ανοικτά της θάλασσας επί 42 μ. κατά πλάτος  του λιμενοβραχίονα (φωτο).

Την επομένη της χάραξης (20/1/17) προχώρησε στην πόντιση σακιών μείγματος υλικών για δυνατό μπετόν, για την περιτοίχιση της χαραγμένης πλατείας του βυθού.  

Αφού ολοκληρωθεί και αυτό το έργο, όπως μας είπαν από την εταιρία,  η πλατεία του βυθού (15μ.Χ42μ) θα στρωθεί με μπετόν.

Το έργο, κατά την εκτίμηση της εταιρίας, θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Γενάρη, εφόσον βέβαια το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.

*

Μετά την ολοκλήρωση του έργου, θα αρχίσει ο αγώνας της δημ. Αρχής να πείσει τις ναυτιλιακές εταιρίες μεγάλων πλοίων της γραμμής και κρουαζιερόπλοιων να εντάξουν στα δρομολόγιά τους και την Κάλυμνο. Οι πολιτικοί αυτό το θεωρούν δυνατό και «μάχιμο» και πιστεύουν ότι είναι θέμα καλών και αποτελεσματικών διαπραγματεύσεων. Δεν ξέρουμε αν οι εφοπλιστές «σηκώνουν» διαπραγματεύσεις» ή  ως πρώτο και μοναδικό κριτήριο το κέρδος. Ίδωμεν…

*

Να θυμηθούμε

Το έργο αυτό  του λιμενοβραχίονα (κατασκευή αποβάθρας και μετά αποκατάσταση της υποσκαφής) είναι  ένα «ιστορικό» έργο (σαν το αεροδρόμιο). Πέρασε από 40 και πλέον κύματα…  Ξεκίνησε επί δημαρχιών κ. Γ. Ρούσσου, με σύνταξη μελέτης και συνεχίστηκε  επί δημαρχίας Δ. Διακομιχάλη με επέμβαση στη μελέτη και με την έναρξη κατασκευής της υποθαλάσσιας στήριξης του λιμενοβραχίονα, τον οποίο είχαν υποσκάψει τα  μεγάλα πλοία και του άνοιξαν τεράστια τρύπα.

Η πρώτη «θεραπεία» του προβλήματος, επί δημαρχίας κ. Δ. Διακομιχάλη, απέτυχε, γιατί το έργο μίκρυνε το βάθος περί τα 7,5μ.  Τώρα λέγεται ότι το βάθος θα είναι περί τα 9 μ. 

Σακελλάρης Ν. Τρικοίλης  argokalymnou@gmail.com
Argo Kalymnos