Η Αργώ της Καλύμνου - Καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση για την Κάλυμνο και τα γύρω νησιά

Switch to desktop

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Η απαλλοτρίωση στο ΧΥΤΑ «καίει» το Δήμο, ελπίδες για το ακτοπλοϊκό Κύριο

Στα δημοτικά συμβούλια της Καλύμνου τα θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης (η.δ.) συγκεντρώνουν εξαιρετικό ενδιαφέρον, γιατί θέτονται πολύ σοβαρά ζητήματα για, αλλά και παράγοντες για τις εντάσεις χωρίς όρια.

Το ίδιο συνέβη και στο δημ. σ/λιο της 12.4.11. Το κλίμα ήταν, τουλάχιστον την πρώτη μιάμιση ώρα, αρκετά ήπιο, αν και η πλειοψηφία δεν παύει να δοκιμάζει τις αντοχές του επικεφαλής της αξ. αντ/τευσης κ. Γ. Ρούσσου, για να δει αν τελικά θα… εκραγεί. Όμως ο κ. Ρούσσος αυτή τη φορά τα άντεξε… όλα. Εμεινε στα όρια τα απόλυτου ελέγχου της συμπεριφοράς του, ενώ αυτός που έχασε την ισορροπία… της καρέκλας του ήταν ο πρόεδρος του δημ. σ/λίου κ. Ν. Γαβαλάς.

Ερωτήσεις Γ. Ρούσσου

Στα θέματα εκτός η.δ., από τη μεριά της αξ. αντ/τευσης, ο κ. Ρούσσος ρώτησε (α) ποιος θα πληρώσει το έργο  καθαρισμού των παρτεριών της πλατείας, (β) ποια είναι η θέση της δημ. Αρχής πάνω στο πρόβλημα των καταπατήσεων στην Ψέριμο, (γ) αν πράγματι ο δ.σ. κ. Γ. Κοπανέζος μίλησε στο 1ο Λύκειο για αφαλατώσεις, και ο κ. Μαύρος (δ) ζήτησε να μάθει αν αληθεύει η φήμη ότι στο Μετόχι του Βαθύ προσέλαβαν ιδιωτική αστυνομία.

Απαντήσεις

Στο πρώτο θέμα ο αντιδ/ρχος κ. Ζωίδης απάντησε ότι ο καθαρισμός των παρτεριών θα πληρωθεί από τους μισθούς των αντιδ/ρχων. Στο θέμα της Ψερίμου ο κ. δήμαρχος δήλωσε κατηγορηματικά ότι είναι αντίθετος με τις καταλήψεις δημοτικών χώρων. Ο κ. Κοπανέζος απάντησε στην ερώτηση που τον αφορούσε, λέγοντας ότι η κουβέντα για αφαλατώσεις έγινε σε επίπεδο ενημέρωσης, την οποία ζήτησε από ειδικό επί του θέματος και κατά τη διάρκεια χαλαρής συζήτησης σε πρωινό καφέ. Τέλος, για το Μετόχι του Βαθύ απάντησε ο αντιδ/ρχος κ. Τσέρος, λέγοντας ότι πράγματι και εκείνος άκουσε κάτι σχετικό και θεώρησε ότι καλώς έπραξαν οι υπεύθυνοι του Μετοχίου, γιατί σημειώνονται πολύ συχνά κλοπές και διαρρήξεις.

Ερωτήσεις Γαλουζή

Στη συνέχεια τη σκυτάλη των ερωτήσεων πήρε ο επικεφαλής της ελ. αντ/τευσης κ. Γ. Γαλουζής, ο οποίος έθεσε δύο ερωτήσεις εξαιρετικής σπουδαιότητας. Η πρώτη αφορούσε το ΧΥΤΑ, επισημαίνοντας ότι οι ημερομηνίες τρέχουνε, πλησιάζει η 1η Ιουλίου - χρονικό όριο μετά το οποίο ο Δήμος, αν δεν θα έχει ολοκληρώσει το ΧΥΤΑ, θα πληρώνει για κάθε μέρα 30.000€.

Με τη δεύτερή του ερώτηση ο κ. Γαλουζής ζήτησε ενημέρωση αν έγιναν  βήματα προόδου προς την επίλυση του ακτοπλοϊκού, μετά την πρόσφατη συνάντηση στο Αγαθονήσι (19.3.11) των δημάρχων της πρώην Επαρχίας Καλύμνου και νυν Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου.

Απαντήσεις  

Στο θέμα του ΧΥΤΑ, αν και προσπάθησε ο κ. δήμαρχος να προσφέρει κατατοπιστική ενημέρωση, αλλά δεν είχε ακόμη νεότερα ουσίας. Φάνηκε να παλεύει για την προώθηση της απαλλοτρίωσης, ώστε να ξεμπλοκαριστεί το έργο και να το ολοκληρώσει ο εργολάβος κ. Ν. Κρούσκος και εξήγησε ότι ο κ. Κρούσκος να το ολοκληρώσει – άφησε όμως την απορία ο κ. Διακομιχάλης πώς θα συνεργαστεί με έναν εργολάβο που τον κατάγγελλε προεκλογικά για κομπίνα 500.000€ πάνω στο έργο του ΧΥΤΑ. Για την απαλλοτρίωση ο κ. Διακομιχάλης είπε ότι έλαβε υπόσχεση, κάτι όμως που αμφισβήτησε ζωηρά ο κ. Γ. Ρούσσος, τονίζοντας ότι πουθενά δεν υπάρχει καθαρή υπόσχεση για προώθηση της απαλλοτρίωσης. Πάντως, και στην περίπτωση της διάνοιξης μιας κάποιας οδού για απαλλοτρίωση, ο κ. Διακομιχάλης διευκρίνισε ότι το απαιτούμενο ποσό θα εξευρεθεί από το ΕΣΠΑ. Αλλά πάνω στο κεφάλαιο ΕΣΠΑ υπάρχουν δύο παρατηρήσεις: Α) Μέσω ΕΣΠΑ, να τελικά επιλυθεί το ζήτημα, η υπόθεση θα χρειαστεί 1-2 χρονάκια… Β) Τον τελευταίο καιρό, σε όποιο έργο παρουσιάζεται οικονομικό αδιέξοδο, η «αποστομωτική» λύση είναι ότι «θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ», λες και αυτό το ελληνο-ευρωπαϊκό πρόγραμμα είναι δεξαμενή που τα γιατρεύει όλα και δίνει χρήματα για κάθε χωρίς όρια. Γ) Το σοβαρότερο όμως απ’ όλα είναι ότι ο Δήμος δε φάνηκε από πουθενά ότι θα προλάβει τις ημερομηνίες. 

Στο θέμα του ακτοπλοϊκού ο κ. Διακομιχάλης ανέφερε σειρά ενεργειών του και κοινών δράσεων που είχε με τους βουλευτές κ. Ν. Ζωίδη και Γ. Κασσάρα, προκειμένου η Κάλυμνος να έχει το Καλοκαίρι το ολιγότερο πέντε δρομολόγια την εβδομάδα με Πειραιά.

Πάντως, οι ερωτήσεις του κ. Γαλουζή και οι απαντήσεις κ. δημάρχου, ιδιαίτερα στο θέμα του ΧΥΤΑ, δείχνουν ότι η Κάλυμνος έχει μπροστά της, μεταξύ πολλών άλλων, τα δύο τεράστια προβλήματα, και επομένως δεν έχει την πολυτέλεια των άγονων συγκρούσεων, γιατί γίνεται μέρα με τη μέρα όλο και πιο «άγονη γραμμή». Η απαλλοτρίωση «καίει» το Δήμο. Για το ακτοπλοϊκό υπάρχουν κάποιες ελπίδες.

  

 

Τελευταία τροποποίηση στις

Πολυμέσα

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία με το (*). Η Αργώ της Καλύμνου διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων πριν την ανάρτησή τους. Τα ανάρμοστα και προσβλητικά σχόλια δεν θα δημοσιεύονται.

Η Αργώ της Καλύμνου - καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση

Top Desktop version