Η Αργώ της Καλύμνου - Καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση για την Κάλυμνο και τα γύρω νησιά

Switch to desktop

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Σύλλογος Δασκάλων-Νηπιαγωγών: Όχι στις συγχωνεύσεις σχολείων Κύριο

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΔΑΣΚΑΛΩΝ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ  ΕΠΑΡΧΙΑΣ

ΚΑΛΥΜΝΟΥ

 

Κάλυμνος , 28-3-2011

Αρ. Πρωτ.  50             

 

Προς:

 

1. Δημοτικά Σχολεία Επαρχίας Καλύμνου

 2.  Συλλόγους Γονέων

 

Κοιν.:

1. κ. Περιφερειακό Δ/ντή Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Αιγαίου

 2. κ. Διευθυντή Π.Ε.Ν. Δωδ/σου

 3. κ. Προϊστάμενο του 2ου  Γρ. Π.Ε.Ν. Δωδ/σου

 4. κ. Σχολ. Σύμβουλο 5ης Περιφέρειας Α/θμιας  Εκπ/σης Δωδ/σου

 5. Τοπικά Μ.Μ.Ε.

 

Το ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Επαρχίας Καλύμνου καταδικάζει την απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε εκτεταμένες συγχωνεύσεις, καταργήσεις και υποβιβασμούς σχολικών μονάδων, γεγονός που προκαλεί αρνητικότατες εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνέπειες.

Συγκεκριμένα, με την απόφαση αυτή συγχωνεύονται 1523 σχολεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 410 στη Δευτεροβάθμια. Με αυτές τις αλλαγές θα καταργηθούν οριστικά 1056 σχολεία. Ειδικότερα καταργούνται 851 σχολεία της Π.Ε. σε σύνολο 10.798 (ποσοστό 7,8%) και 205 σχολεία της Δ.Ε. σε σύνολο 3.185 (ποσοστό 6,5%). Επιπλέον υποβιβάζονται 191 σχολεία. Με την απόφαση αυτή, που αποτελεί την πρώτη φάση των συγχωνεύσεων – καταργήσεων, το Υπουργείο Παιδείας κήρυξε ουσιαστικά σε διωγμό τη δημόσια εκπαίδευση.

Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια που επικαλείται η Υπουργός Παιδείας δεν μπορούν σε καμιά περίπτωση να καλύψουν το γεγονός ότι οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο ανατροπών, που προωθούνται τόσο στο περιεχόμενο, στη δομή και λειτουργία του σχολείου (βλέπε «Νέο Σχολείο», Αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος, Αυτοαξιολόγηση κλπ.), όσο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτές οι αρνητικές ανατροπές στοχεύουν στην κατεύθυνση ενός ιδιωτικοποιημένου εν πολλοίς, πειθαρχημένου και προσαρμοσμένου στις ανάγκες της αγοράς εκπαιδευτικού συστήματος.

Οι εκπαιδευτικές και κοινωνικές συνέπειες που δημιουργούνται από την εφαρμογή αυτής της απόφασης είναι πολλές:

1. Δημιουργία πολυδύναμων και απρόσωπων σχολικών μονάδων, που θα κάνουν δυσκολότερη την προσαρμογή των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον, που θα ενισχύουν τα φαινόμενα της μαθητικής παραβατικότητας, που θα καθιστούν δυσκολότερη την αναγκαία επικοινωνία και συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους γονείς αλλά και των εκπαιδευτικών μεταξύ τους. Πολυδύναμα σχολεία που, λόγω της υποχρηματοδότησης,  για να αντιμετωπίσουν τις λειτουργικές τους ανάγκες, θα αναγκάζονται να απαιτούν όλο και περισσότερα χρήματα από τους γονείς  και να αναζητούν χορηγούς, που θα δώσουν «χείρα βοηθείας», με το αζημίωτο φυσικά. Πολυδύναμα σχολεία με μεγάλο αριθμό μαθητών-πελατών, ικανά να προσελκύσουν επενδυτές-εμπόρους γνώσης.

2. Λειτουργία πληθωρικών τμημάτων με δυσμενείς συνέπειες στην παιδαγωγική παρέμβαση και στη διδακτική πράξη για το σύνολο των μαθητών, γεγονός που, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη των θεσμών αντισταθμιστικής εκπαίδευσης (ενισχυτική διδασκαλία κλπ.) θα εντείνει τα φαινόμενα σχολικής αποτυχίας και εγκατάλειψης του σχολείου.

3. Συρρίκνωση και μαρασμό της υπαίθρου, ενίσχυση των φαινομένων της εσωτερικής μετανάστευσης και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, αφού η ύπαρξη του σχολείου αποτελεί μια από τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την παραμονή των γονέων σε μια περιοχή. Απώλεια χρόνου και χρήματος εξαιτίας των αναγκαστικών μετακινήσεων των παιδιών στο κοντινότερο σχολείο.

4. Απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας (3.000 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ), που σε συνδυασμό όμως με το μεγάλο κύμα συνταξιοδοτήσεων και το πάγωμα κατά 20% τουλάχιστον των διορισμών των εκπαιδευτικών, μέσα στην επόμενη τριετία, θα έχει ως αποτέλεσμα την εργασιακή αβεβαιότητα και την αδιοριστία χιλιάδων εκπαιδευτικών.

5. Ενίσχυση των ελαστικών μορφών απασχόλησης (βλέπε ΕΣΠΑ).

6. Δραστικό περιορισμό του αριθμού των μεταθέσεων και των αποσπάσεων, λόγω της μεγάλης μείωσης  του αριθμού των οργανικών θέσεων.

 

Στην Επαρχία μας, παρά τις ρητές διαβεβαιώσεις υπηρεσιακών παραγόντων, μέχρι την τελευταία στιγμή, ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στο σχολικό χάρτη της περιοχής μας, γίναμε μάρτυρες του υποβιβασμού του Δημοτικού Σχολείου Ξηροκάμπου και της συγχώνευσης του 1ου και του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καλύμνου.

Το ΔΣ του Συλλόγου μας καταδικάζει την απόφαση αυτή του Υπουργείου και ζητά την ανάκλησή της, γιατί εκτός των άλλων συνεπειών, που ήδη αναφέραμε, ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος για την παραπέρα λειτουργική και όχι μόνο υποβάθμισή τους.

Για το Δημοτικό Σχολείο Ξηροκάμπου το Δ.Σ. του Συλλόγου μας θεωρεί ότι το Υπουργείο Παιδείας με την απόφασή του αυτή απέδειξε ότι το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» μεταφράζεται σε «πρώτα οι αριθμοί». Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ξηροκάμπου μετρήθηκαν και αφού βρέθηκαν λίγοι και επομένως αντιοικονομικοί, οι μορφωτικές και παιδαγωγικές τους ανάγκες υποτιμήθηκαν. Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια συνεπώς, που επικαλείται σε κάθε ευκαιρία η Υπουργός Παιδείας, στην πραγματικότητα είναι μόνο λογιστικά και οικονομικά. Οι μαθητές όμως δεν είναι αριθμοί και το δικαίωμά τους για ίσες ευκαιρίες μόρφωσης και αναφαίρετο είναι και πολύ περισσότερο δεν μπορεί να μπαίνει σε διατίμηση.

Για τη συγχώνευση-κατάργηση το Δ.Σ. του Συλλόγου μας θεωρεί απαράδεκτο το γεγονός να χρησιμοποιείται η προσωρινή συστέγαση των δύο σχολείων ή ορθότερα η φιλοξενία του 4ου Δημοτικού Σχολείου στις σχολικές εγκαταστάσεις του 1ου Δημοτικού μέχρι την αποκατάσταση του κτηρίου του, ως άλλοθι για τη συγχώνευσή τους. Αντί το Υπουργείο να κινηθεί στην κατεύθυνση της άρσης των εμποδίων που προκάλεσαν τη μεγάλη καθυστέρηση στην αποκατάσταση του κτηρίου του 4ου Δημοτικού Σχολείου και να συνδράμει στην επίλυση του προβλήματος, απλά το καταργεί και ανοίγει το δρόμο, μέσω αυτής της συγχώνευσης, για την παραπέρα λειτουργική υποβάθμιση του ενιαίου πλέον σχολείου.

Ως εκπαιδευτικοί, ως γονείς, ως τοπική κοινωνία οφείλουμε να αντιδράσουμε δυναμικά και συντονισμένα στην κατεύθυνση της ανατροπής της απόφασης συγχώνευσης-κατάργησης του Καρπάθειου 4ου Δημοτικού Σχολείου και της γρήγορης αποκατάστασης του κτηρίου του.

Ως εκπαιδευτικοί, ως γονείς, ως τοπική κοινωνία σταθήκαμε επί της ουσίας όλα αυτά τα χρόνια θεατές στο δράμα του Καρπάθειου 4ου Δημοτικού Σχολείου. Ας μην επιτρέψουμε να μπει και η ταφόπλακα.

Για το Δ.Σ.

 

                    Η Πρόεδρος                                                         Ο Γραμματέας

          Χατζηλάου Αικατερίνη                                                Θεοφιλίδης Ιωάννης

Τελευταία τροποποίηση στις

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία με το (*). Η Αργώ της Καλύμνου διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων πριν την ανάρτησή τους. Τα ανάρμοστα και προσβλητικά σχόλια δεν θα δημοσιεύονται.

Η Αργώ της Καλύμνου - καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση

Top Desktop version