Logo
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Σε ιδιώτες το αεροδρόμιο της Κω για 40 χρόνια

H κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd, του ομίλου Κοπελούζου,

ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ως προτιμητέος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Στις 25/11/14  αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές που υποβλήθηκαν στις 10 Οκτωβρίου από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.), METKA Α.Ε., FRAPORT AG-SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. και ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων (ομάδες Α και Β). Στη συνέχεια διαπιστώθηκε ότι η FRAPORT AG-SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση, όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την Ομάδα Α 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, και 625 εκατ. ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα για την Ομάδα Β. Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν ανέρχονται σε περίπου 330 εκατ. ευρώ σε χρονικό ορίζοντα τεσσάρων ετών, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε περίπου 1,4 δισ. ευρώ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.

Σημειώνεται ότι τα 14 αεροδρόμια έχουν διαιρεθεί σε δύο ομάδες, με την πρώτη να περιλαμβάνει αυτά σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο και Καβάλα και τη δεύτερη ομάδα τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Η προσφορά των άλλων δύο υποψηφίων επενδυτών: της  κοινοπραξίας  της γαλλικής Vinci  με την Άκτωρ, και της ΜΕΤΚΑ  με την Corporation America, δεν ξεπερνούσαν  τα 960 εκατομμύρια ευρώ.

Στον πλειοδοτικό διαγωνισμό περιλαμβάνονταν τα αεροδρόμιο  Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.

Οι λεπτομέρειες

1.   Είναι άμεση η αύξηση της επιβάρυνσης του κάθε Έλληνα ταξιδιώτη κατά +14,5 € και την άμεση μείωση κάθε τουρίστα κατά 10 € από την μείωση σπατόσημο.  

2.   Οι χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων (νέα πρόσθετη τοπική επιβάρυνση) θα είναι 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη έως την αποπεράτωση των έργων αναβάθμισης των 48 μηνών (αεροπορική χρέωση 13 ευρώ+1,5 ευρώ).

3.   Ο εθνικός πλούτος της χώρας μας μειώνεται σημαντικά.

4.   Σε περίπτωση εθνικής κρίσης ή και πολέμου το αεροδρόμιο θα είναι γερμανικής ιδιοκτησίας;

5.   Είναι ορατός ο κίνδυνος (των επόμενων μεταρρυθμίσεων) να πάρουν « σειρά» και άλλος εθνικός πλούτος: ενέργεια-ΔΕΗ, λιμάνι, μαρίνα, παραλίες, ακίνητα δημοσίου και δημοτικού ενδιαφέροντος, νερό και σχολεία, νοσοκομεία κλπ.

6.   Σε μια χώρα με ξεπουλημένες τις πλουτοπαραγωγικές της πηγές η κυβέρνηση τι ρόλο παίζει;  Ο λαός τι έχει δικό του;

7.   Προχωρούμε θριαμβικά… σε μια «ειρηνική» οικονομική κατοχή.  Με πλειοδοτικούς διαγωνισμούς  η χώρα περιέρχεται στον οικονομικό έλεγχο του διεθνούς κεφαλαίου.   

***

Για το σοβαρό αυτό θέμα ο ΣΥΡΙΖΑ  - Οργάνωση Κω εξέδωσε το παρακάτω δελτίο τύπου (Όταν εκδώσουν δελτίο τύπου και οι κομματικές οργανώσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, θα τις δημοσιεύσουμε).

ΣΥΡΙΖΑ

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΣΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΚΩ

Αλεξάνδρου Υψηλάντη 8 – Τ.Κ. 85300 – ΚΩΣ,

ΤΗΛ: 22420 20949 – ΦΑΞ:22420 20951

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Κως  27/11/2014

Δελτίο Τύπου

Η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου ανακοίνωσε μέσω του ΤΑΙΠΕΔ την πώληση του αεροδρομίου της Κω, μαζί με τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, σε εταιρία γερμανικών συμφερόντων.

Η επιχείρηση παράδοσης των πυλών εισόδου του νησιού μας, σήμερα του αεροδρομίου και αύριο του λιμανιού, σε ιδιώτες, εφόσον τελικά επιτευχθεί, πιστεύουμε ότι θα έχει τραγικές συνέπειες για το νησί μας, υποθηκεύοντας τη δυνατότητά μας, να καθορίζουμε τη πορεία του τόπου μας.

Το αεροδρόμιο στα χέρια ιδιωτών, (και προκειμένου αυτοί να πετύχουν τα μέγιστα κέρδη) θα μετατραπεί από πυλώνα ανάπτυξης του τόπου, σε μηχανισμό που θα οδηγήσει, στον παραπέρα μαρασμό της οικονομίας του νησιού, στην αύξηση της ανεργίας και της φτώχειας.

Θέση μας είναι ότι το αεροδρόμιο πρέπει να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο.

Θεωρούμε υπεύθυνους για την όποια σημερινή κατάσταση (του αεροδρομίου) αυτούς που επιχειρούν να το ξεπουλήσουν.

Είναι γνωστή ποια η τακτική τους να προωθούν τις ιδιωτικοποιήσεις μέσω της απαξίωσης. Το κάνουν είδη στα Νοσοκομεία και τα Σχολεία. Δημιουργούν έτσι τις κατάλληλες συνθήκες με τις οποίες το ξεπούλημα αυτό θα γίνει πιο εύκολο.

Ενημερώνουμε λοιπόν τους πολίτες πως το θέμα με τα αεροδρόμια δεν έχει λήξει.

Υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος μπροστά.

Ο Αγώνας για την ανατροπή αυτών των αποφάσεων συνεχίζεται.

Η αυριανή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα καταργήσει τα Μνημόνια και το ΤΑΙΠΕΔ και θα ανατρέψει όλες τις παράνομες και καταστροφικές αποφάσεις.

Τα αεροδρόμια όπως και τα λιμάνια πρέπει να παραμείνουν σε Δημόσιο Έλεγχο στην υπηρεσία της κοινωνίας.    

(Το Γραφείο ΣΥΡΙΖΑ Κω)

Τελευταία τροποποίηση στις
Σακελλάρης Ν. Τρικοίλης  argokalymnou@gmail.com
Argo Kalymnos