Logo
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Σωστά και χρήσιμα, αλλά χρόνια τώρα ακούμε τα ίδια και τα ίδια Κύριο

Το μέγα ζητούμενο για την Κάλυμνο είναι η ανάπτυξη του τουρισμού και το μέγιστο πρόβλημα είναι το «κόλλημα» του νησιού.

Από το 1987 που άρχισαν τα λεγόμενα Αναπτυξιακά Συνέδρια, σε τοπικό και νομαρχιακό επίπεδο (σε όλα ήμασταν παρόντες), μέχρι και σήμερα η Κάλυμνος λέει πολλά για τον τουρισμό, βρίσκει του κόσμου τις λύσεις, προσφέρει ιδέες και πρωτοτυπίες, αλλά τίποτα το οργανωμένο δεν προχωράει. Ευτυχώς που «ανακαλύψαμε» την αναρρίχηση, προχωράμε δειλά στην κατάδυση και χάρη στα ράσα της Καλύμνου βρεθήκαμε να έχουμε και προσκυνηματικό τουρισμό.

 

Δικαιολογημένα λοιπόν αναζητούσαμε τον «ειδικό» που θα μας ανάψει κάποιο φως, μπας και δούμε προς τα πού πέφτει ο δρόμος της τουριστικής ανάπτυξης. Ο δήμαρχος κ. Διακομιχάλης μαζί με τους ξενοδόχους στήριξαν τις ελπίδες τους στην πολυσυζητημένη «Μελέτη Κούτουλα». Ο τ. δήμαρχος κ. Ρούσσος, παρέλαβε το πρώτο μέρος της μελέτης και αδιαφόρησε για το δεύτερο μέρος, με το αιτιολογικό ότι δε μας λέει κάτι ότι ενδιαφέρον, το άγνωστο, το καινούριο. Με την αλλαγή της Δημαρχίας ο κ. Διακομιχάλης σε συνεργασία με το Σύλλογο Ξενοδόχων Καλύμνου έφερε στην Κάλυμνο τον κ. Κούτουλα, να παρουσιάσει τη μελέτη του.

Είπε πολλά και ενδιαφέροντα. Έχει μελετήσει καλά το πρόβλημα της Καλύμνου, μόνο που κατά την παρουσίαση της μελέτης του απέφυγε (για λόγους ευγένειας;) να αγγίζει «ευαίσθητες αναποδιές» της καλυμνιακής κουλτούρας στα τουριστικά.

Από τα ενδιαφέροντα που υπέδειξε ήταν:

 

Ι.  Ο καθορισμός των στρατηγικών στόχων:

1) Ανάδειξη της Καλύμνου ως τουριστικού προορισμού, ώστε ο Έλληνας καταναλωτής-τουρίστας να σκεφτεί και την Κάλυμνο όταν ετοιμάζεται για διακοπές.

2)  Να προβληθεί διεθνώς η Κάλυμνος ως τουριστικός προορισμός για αναρρίχηση, κατάδυση, πεζοπορίες κ.α.

3)  Να αξιοποιήσει η Κάλυμνος την όποια ευκαιρία, για να προσεγγίσει τουρ οπερέιτορς, κυρίως μικρούς και ειδικευμένους. Να εφαρμόσει ο Δήμος ένα πρόγραμμα «εμπορευματοποίησης της Καλύμνου ως του προορισμού (destination marketing).  

   

Βασική προϋπόθεση και για τους τρεις αυτούς στόχους, να διαθέσει ο Δήμος λεφτά.

 

ΙΙ.  Να τεθούν Α΄ και Β΄ προτεραιότητες

 

Α΄ Προτεραιότητες:

1)  Να προσελκύσουμε στην Κάλυμνο παραθεριστές

2)  Να γίνουμε προορισμός για αναρριχητές, καταδύτες κ.τ.ο.

3)  Να φιλοξενήσουμε τουρ οπερέιτορς και να συνεργαστούμε μαζί τους.

 

Β΄ Προτεραιότητες:

1)  Οι Έλληνες ταξιδιώτες που βγαίνουν για ολιγοήμερη απόδραση

2)  Εκδρομές συλλόγων, σωματείων,  ενοριών κ.λπ.

3)  Εκδρομές από Κω, να προσελκύσουμε Κώους τουρίστες.

4)  Να φέρουμε ως τουρίστες Καλύμνιους ομογενείς.

5)  Ανεξάρτητους Ευρωπαίους τουρίστες.

 

ΙΙΙ. Ελκυστική και ενδιαφέρουσα ταυτότητα:

Η Κάλυμνος προβάλλεται μεν ως «το νησί των σφουγγαράδων», αλλά πρέπει να οργανωθεί αυτή η προβολή, ώστε η ταυτότητα του νησιού να γίνει πιο αναγνωρίσιμη.

 

IV. Συμβολισμοί, σήματα:

1) Κάποιο σήμα, σαν σφραγίδα της Καλύμνου

2) Να διαφημιστεί η Κάλυμνος ως νησί με αυθεντικούς νησιώτες που δεν τους έχει επηρεάσει ο τουρισμός, αλλά μένουν πιστοί στη λαϊκή τους παράδοση.

3) Να διαφημιστεί ότι διαθέτει όχι ακριβές διακοπές.

4) Να γραφούν αφηγήσεις, εξαιρετικές τοπικές ιστορίες, που να αρέσουν στους επισκέπτες του νησιού.

5) Φωτογραφικό υλικό και αρχειακό υλικό να προβάλλεται από την ιστοσελίδα του Δήμου.

6)  Να ιδρυθεί Γραφείο Τουρισμού με δύο υπαλλήλους - τους οποίους, δήλωσε ο κ. Κούτουλας, είναι διαθέσιμος να τους εκπαιδεύσει.   

7)  Να διαθέσει τώρα ο Δήμος 200.000€ για τουριστική προβολή.

 

Ως επίλογο για όλα τα ανωτέρω ο κ. Κούτουλας είπε: «Είμαι στη διάθεσή σας να προσδιορίσουμε τις δράσεις που πρέπει να αναλάβει ο Δήμος». Συχνά η κατακλείδα, λειτουργεί σαν τα δύο τελευταία τρίστιχα στο σονέτο, όπου αποκαλύπτει ο ποιητής όλο το ιδεολογικό περιεχόμενο του ποιήματος του. Δηλαδή, ο κ. Κούτουλας για όλη τη στρατηγική που ανέλυσε είναι διαθέσιμος να αναλάβει δράση.

Οι ερωτήσεις και οι τοποθετήσεις που ακολούθησαν την παρουσίαση της μελέτης είχαν ποικιλία αποχρώσεων. Ο κ. δήμαρχος χαρακτήρισε εμπεριστατωμένη την παρουσίαση της μελέτης, αλλά οι παρατηρήσεις από την αντ/τευση, και προπάντων οι πολύ εύστοχες επισημάνσεις του δ.σ. κ. Γ. Μαύρου, ήταν παρατηρήσεις που απομυθοποιούσαν το σωτηριολογικό χαρακτήρα που προσέδιδε η παράταξη του κ. Διακομιχάλη στη πολυδιαφημισμένη «Μελέτη Κούτουλα». Συγκεκριμένα, είπαν:

1) Δε μας έφερε κάτι το άγνωστο, κάτι το καινούριο.

2) Αμφισβητήθηκε έντονα η συνεργασία που είχε με επιλεγμένους ξενοδόχους.

3) Μίλησε μόνο με κάποιους ξενοδόχους και άφησε απέξω τους εστιάτορες, Δήμο, Εμπορικό Επιμελητήριο κ.λπ.

4) Δε μίλησε καθόλου για το πόσο επηρεάζει την τουριστική ανάπτυξη η συμπεριφορά των επιχειρηματιών.

5)  Όλο το βάρος της διαφήμισης και προβολής ο κ. Κούτουλας το φορτώνει στο Δήμο, ενώ στην Κω και τη Ρόδο οι ίδιοι οι ξενοδόχοι προβάλλουν οργανωμένα της Ρόδο και το τουριστικό προϊόν που πουλάνε.

6)  Ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να φροντίσει για τις υποδομές (δρόμοι, νερό, καθαριότητα κ.λπ.), αλλά και οι επιχειρηματίες πρέπει να αναλάβουν δράση.

7) Η μελέτη Κούτουλα ήταν προεκλογικό νταλαβέρι (Γ. Μαύρος).

 

Ποια είναι η ουσία; Οσα είπε ο κ. Κούτουλας είναι πολύ σωστά και… άγια. Μόνο που τα ακούμε εδώ και 24 χρόνια… τουλάχιστον. Πράγματι, ο Δήμος δεν είχε προσφέρει και πολλά για την προώθηση του τουρισμού, αλλά εδώ και περίπου 15 χρόνια αγωνίζεται να βάλει την Κάλυμνο σε τριχιά τουριστικής ανάπτυξης. Επί δημαρχίας Ρούσσου το Γραφείο Τουρισμού προσέφερε σπουδαίο έργο με την κα. Κλωνάρη. Δεν τα κατάφερε όμως ο Δήμος όσο έπρεπε, γιατί απλούστατα ο Καλύμνιος δεν επιδεικνύει τουριστική συνείδηση. Επιδεικνύει δεινή ρητορεία στα περί τουρισμού, αλλά ώς εκεί. Στην πράξη υστερεί απελπιστικά.  

Όταν ο κ. Κούτουλας συνιστά στο Δήμο να προσφέρει αυτή τη στιγμή της «εθνικής αφραγγίας» 200.000€ στην διαφήμιση και δηλώνει έτοιμος να φέρει την Κάλυμνο σε επαφή και συνεργασία με τουρ οπερέιτορς (στόχος από χρόνια του κ. Διακομιχάλη), προφανώς καταθέτει σοβαρή πρόταση, αλλά και προφανέστατα έρχεται ως μεσάζοντας και μάνατζερ για τη σωστή εμπορευματοποίηση του τουρισμού της Καλύμνου. Γι’ αυτό και επαναλάμβανε το destination marketing. Όμως οι προτάσεις του δεν μας εντυπωσίασαν. Βαρεθήκαμε να ακούμε τα ίδια και τα ίδια.

 

Τελευταία τροποποίηση στις
Σακελλάρης Ν. Τρικοίλης   info@argokalymnos.gr

5 σχόλια

Η Αργώ της Καλύμνου - καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση