Η Αργώ της Καλύμνου - Καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση για την Κάλυμνο και τα γύρω νησιά

Switch to desktop

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Σωστά και χρήσιμα, αλλά χρόνια τώρα ακούμε τα ίδια και τα ίδια Κύριο

Το μέγα ζητούμενο για την Κάλυμνο είναι η ανάπτυξη του τουρισμού και το μέγιστο πρόβλημα είναι το «κόλλημα» του νησιού.

Από το 1987 που άρχισαν τα λεγόμενα Αναπτυξιακά Συνέδρια, σε τοπικό και νομαρχιακό επίπεδο (σε όλα ήμασταν παρόντες), μέχρι και σήμερα η Κάλυμνος λέει πολλά για τον τουρισμό, βρίσκει του κόσμου τις λύσεις, προσφέρει ιδέες και πρωτοτυπίες, αλλά τίποτα το οργανωμένο δεν προχωράει. Ευτυχώς που «ανακαλύψαμε» την αναρρίχηση, προχωράμε δειλά στην κατάδυση και χάρη στα ράσα της Καλύμνου βρεθήκαμε να έχουμε και προσκυνηματικό τουρισμό.

 

Δικαιολογημένα λοιπόν αναζητούσαμε τον «ειδικό» που θα μας ανάψει κάποιο φως, μπας και δούμε προς τα πού πέφτει ο δρόμος της τουριστικής ανάπτυξης. Ο δήμαρχος κ. Διακομιχάλης μαζί με τους ξενοδόχους στήριξαν τις ελπίδες τους στην πολυσυζητημένη «Μελέτη Κούτουλα». Ο τ. δήμαρχος κ. Ρούσσος, παρέλαβε το πρώτο μέρος της μελέτης και αδιαφόρησε για το δεύτερο μέρος, με το αιτιολογικό ότι δε μας λέει κάτι ότι ενδιαφέρον, το άγνωστο, το καινούριο. Με την αλλαγή της Δημαρχίας ο κ. Διακομιχάλης σε συνεργασία με το Σύλλογο Ξενοδόχων Καλύμνου έφερε στην Κάλυμνο τον κ. Κούτουλα, να παρουσιάσει τη μελέτη του.

Είπε πολλά και ενδιαφέροντα. Έχει μελετήσει καλά το πρόβλημα της Καλύμνου, μόνο που κατά την παρουσίαση της μελέτης του απέφυγε (για λόγους ευγένειας;) να αγγίζει «ευαίσθητες αναποδιές» της καλυμνιακής κουλτούρας στα τουριστικά.

Από τα ενδιαφέροντα που υπέδειξε ήταν:

 

Ι.  Ο καθορισμός των στρατηγικών στόχων:

1) Ανάδειξη της Καλύμνου ως τουριστικού προορισμού, ώστε ο Έλληνας καταναλωτής-τουρίστας να σκεφτεί και την Κάλυμνο όταν ετοιμάζεται για διακοπές.

2)  Να προβληθεί διεθνώς η Κάλυμνος ως τουριστικός προορισμός για αναρρίχηση, κατάδυση, πεζοπορίες κ.α.

3)  Να αξιοποιήσει η Κάλυμνος την όποια ευκαιρία, για να προσεγγίσει τουρ οπερέιτορς, κυρίως μικρούς και ειδικευμένους. Να εφαρμόσει ο Δήμος ένα πρόγραμμα «εμπορευματοποίησης της Καλύμνου ως του προορισμού (destination marketing).  

   

Βασική προϋπόθεση και για τους τρεις αυτούς στόχους, να διαθέσει ο Δήμος λεφτά.

 

ΙΙ.  Να τεθούν Α΄ και Β΄ προτεραιότητες

 

Α΄ Προτεραιότητες:

1)  Να προσελκύσουμε στην Κάλυμνο παραθεριστές

2)  Να γίνουμε προορισμός για αναρριχητές, καταδύτες κ.τ.ο.

3)  Να φιλοξενήσουμε τουρ οπερέιτορς και να συνεργαστούμε μαζί τους.

 

Β΄ Προτεραιότητες:

1)  Οι Έλληνες ταξιδιώτες που βγαίνουν για ολιγοήμερη απόδραση

2)  Εκδρομές συλλόγων, σωματείων,  ενοριών κ.λπ.

3)  Εκδρομές από Κω, να προσελκύσουμε Κώους τουρίστες.

4)  Να φέρουμε ως τουρίστες Καλύμνιους ομογενείς.

5)  Ανεξάρτητους Ευρωπαίους τουρίστες.

 

ΙΙΙ. Ελκυστική και ενδιαφέρουσα ταυτότητα:

Η Κάλυμνος προβάλλεται μεν ως «το νησί των σφουγγαράδων», αλλά πρέπει να οργανωθεί αυτή η προβολή, ώστε η ταυτότητα του νησιού να γίνει πιο αναγνωρίσιμη.

 

IV. Συμβολισμοί, σήματα:

1) Κάποιο σήμα, σαν σφραγίδα της Καλύμνου

2) Να διαφημιστεί η Κάλυμνος ως νησί με αυθεντικούς νησιώτες που δεν τους έχει επηρεάσει ο τουρισμός, αλλά μένουν πιστοί στη λαϊκή τους παράδοση.

3) Να διαφημιστεί ότι διαθέτει όχι ακριβές διακοπές.

4) Να γραφούν αφηγήσεις, εξαιρετικές τοπικές ιστορίες, που να αρέσουν στους επισκέπτες του νησιού.

5) Φωτογραφικό υλικό και αρχειακό υλικό να προβάλλεται από την ιστοσελίδα του Δήμου.

6)  Να ιδρυθεί Γραφείο Τουρισμού με δύο υπαλλήλους - τους οποίους, δήλωσε ο κ. Κούτουλας, είναι διαθέσιμος να τους εκπαιδεύσει.   

7)  Να διαθέσει τώρα ο Δήμος 200.000€ για τουριστική προβολή.

 

Ως επίλογο για όλα τα ανωτέρω ο κ. Κούτουλας είπε: «Είμαι στη διάθεσή σας να προσδιορίσουμε τις δράσεις που πρέπει να αναλάβει ο Δήμος». Συχνά η κατακλείδα, λειτουργεί σαν τα δύο τελευταία τρίστιχα στο σονέτο, όπου αποκαλύπτει ο ποιητής όλο το ιδεολογικό περιεχόμενο του ποιήματος του. Δηλαδή, ο κ. Κούτουλας για όλη τη στρατηγική που ανέλυσε είναι διαθέσιμος να αναλάβει δράση.

Οι ερωτήσεις και οι τοποθετήσεις που ακολούθησαν την παρουσίαση της μελέτης είχαν ποικιλία αποχρώσεων. Ο κ. δήμαρχος χαρακτήρισε εμπεριστατωμένη την παρουσίαση της μελέτης, αλλά οι παρατηρήσεις από την αντ/τευση, και προπάντων οι πολύ εύστοχες επισημάνσεις του δ.σ. κ. Γ. Μαύρου, ήταν παρατηρήσεις που απομυθοποιούσαν το σωτηριολογικό χαρακτήρα που προσέδιδε η παράταξη του κ. Διακομιχάλη στη πολυδιαφημισμένη «Μελέτη Κούτουλα». Συγκεκριμένα, είπαν:

1) Δε μας έφερε κάτι το άγνωστο, κάτι το καινούριο.

2) Αμφισβητήθηκε έντονα η συνεργασία που είχε με επιλεγμένους ξενοδόχους.

3) Μίλησε μόνο με κάποιους ξενοδόχους και άφησε απέξω τους εστιάτορες, Δήμο, Εμπορικό Επιμελητήριο κ.λπ.

4) Δε μίλησε καθόλου για το πόσο επηρεάζει την τουριστική ανάπτυξη η συμπεριφορά των επιχειρηματιών.

5)  Όλο το βάρος της διαφήμισης και προβολής ο κ. Κούτουλας το φορτώνει στο Δήμο, ενώ στην Κω και τη Ρόδο οι ίδιοι οι ξενοδόχοι προβάλλουν οργανωμένα της Ρόδο και το τουριστικό προϊόν που πουλάνε.

6)  Ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να φροντίσει για τις υποδομές (δρόμοι, νερό, καθαριότητα κ.λπ.), αλλά και οι επιχειρηματίες πρέπει να αναλάβουν δράση.

7) Η μελέτη Κούτουλα ήταν προεκλογικό νταλαβέρι (Γ. Μαύρος).

 

Ποια είναι η ουσία; Οσα είπε ο κ. Κούτουλας είναι πολύ σωστά και… άγια. Μόνο που τα ακούμε εδώ και 24 χρόνια… τουλάχιστον. Πράγματι, ο Δήμος δεν είχε προσφέρει και πολλά για την προώθηση του τουρισμού, αλλά εδώ και περίπου 15 χρόνια αγωνίζεται να βάλει την Κάλυμνο σε τριχιά τουριστικής ανάπτυξης. Επί δημαρχίας Ρούσσου το Γραφείο Τουρισμού προσέφερε σπουδαίο έργο με την κα. Κλωνάρη. Δεν τα κατάφερε όμως ο Δήμος όσο έπρεπε, γιατί απλούστατα ο Καλύμνιος δεν επιδεικνύει τουριστική συνείδηση. Επιδεικνύει δεινή ρητορεία στα περί τουρισμού, αλλά ώς εκεί. Στην πράξη υστερεί απελπιστικά.  

Όταν ο κ. Κούτουλας συνιστά στο Δήμο να προσφέρει αυτή τη στιγμή της «εθνικής αφραγγίας» 200.000€ στην διαφήμιση και δηλώνει έτοιμος να φέρει την Κάλυμνο σε επαφή και συνεργασία με τουρ οπερέιτορς (στόχος από χρόνια του κ. Διακομιχάλη), προφανώς καταθέτει σοβαρή πρόταση, αλλά και προφανέστατα έρχεται ως μεσάζοντας και μάνατζερ για τη σωστή εμπορευματοποίηση του τουρισμού της Καλύμνου. Γι’ αυτό και επαναλάμβανε το destination marketing. Όμως οι προτάσεις του δεν μας εντυπωσίασαν. Βαρεθήκαμε να ακούμε τα ίδια και τα ίδια.

 

Τελευταία τροποποίηση στις

5 σχόλια

  • Σύνδεσμος σχολίου Touristas δημοσιεύθηκε από Touristas

    και εγω ακριβως την ιδια εμπειρια ειχα περισυ το καλοκαιρι οταν ενοικιασα αυτοκινητο απο καποιον κ. Κυπραιο στην Καλυμνια.

    Την επομενη μερα εμα8α οτι ειχε ενοικιασει το ιδιο αυτοκινητο που "Δεν ηταν πια δια8εσιμο" σε εμενα (στην καλυμνικη τιμη) σε μια τουρiστρια που κατα συμπτωση γνωριζα καλα 15 ευρω περισσοτερα την ημερα.

    Ενιωσα ντροπη για τον τουριστα και θα το πω σε οσους μπορω να αποφυγουν τον Κυριο αυτον. Aισχος

  • Σύνδεσμος σχολίου Ιερόθεος Σπανός δημοσιεύθηκε από Ιερόθεος Σπανός

    Γιατί γράφουν με Λατινικούς χαρακτήρες ;
    Σακελλάρη προτείνω να γνωστοποιήσεις ότι δεν δέχεσαι άρθρα ή σχόλια με Λατινικούς χαρακτήρες και να το εφαρμόσεις

  • Σύνδεσμος σχολίου ΜΙΚΕΣ Β. ΡΗΓΑΣ δημοσιεύθηκε από ΜΙΚΕΣ Β. ΡΗΓΑΣ

    ΟΣΟ ΜΠΛΕΚΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ.

  • Σύνδεσμος σχολίου Dr Kalotina E. Halkitis δημοσιεύθηκε από Dr Kalotina E. Halkitis

    Kalispera,
    endiaferon to arthro. Pragmati exo akousei polla gia tin meleti Koutoula kai distixos den exo kataferei na tin entopiso kai na tin diavaso os sinadelfos tou Dr Koutoula.

    Tora sxetika me tin protasi tou Dr Koutoula na voithisei na mas ferei se epafi me tour operators, auto den einai kati kainourgio. Alitheia, auto itan kati pou eixe pei o k. Manolis Xalkitis o opoios diatirouse, kai i oikogeneia tou sinexizei na diatirei, poli kali epixeirimatiki sxesi me Kipriako Tour Operator. Sigkekrimena o k. Xalkitis eixe probei kai se sigkekrimena kostologia gia to poso kostizei na metabei enas touristos sto nisi meso tou tour operator. Tora tis 200,000 euro pou protinei o Dr Koutoulas gia diafimisi, se kairous pou o kalimniakos laos den exei na faei kai gia auto exoume kuma metanasteusis sto Darwin, prosopika theoro oti einai xamena xrimata. Dioti elaxistoi sti Kalimno einai diatethimenei na doulepsoun me tour operator logo ton xamilon timon kai giati iparxoun fthinoteres agores. Kati pio drastiko stis tragikes stigmes pou dianuei i Ellada einai na metaxeiristoume ta lefta auta os promitheia se tour operators na feroun kosmo sti Kalimno giati mi ksexname oti yparxoun kai fthinoteres agores pleon. I tourkia einai dipla kai prosferei kalitero proion se kaliteri timi. Alla otan ta elege auta o k. M. Xalkitis sti dimarxia Roussou kai se allous (antipoliteusi klp) den edine kanenas simasia.......

    O Dr Koutoulas kai o kathe ereunitis/akadimaikos borei na kanei oti meleti thelei na protinei katapliktikes kai kainotomes protaseis alla :
    a) na dextite na doulepsete gia xamiloteres times kai na exei to nisi kosmo apo Maio mexri Oktombrio
    b) kai na veltiosete tin touristiki sas sinidisi pou metafrazete se kai se antagonistika proionta kai ipiresies.

    Prepei na katalabete oti o tourismos einai gia tin Kalimno kai tipota perissotero!

    Dr Kalotina E. Xalkiti

  • Σύνδεσμος σχολίου Δανιήλ Α. Ζερβός δημοσιεύθηκε από Δανιήλ Α. Ζερβός

    Ασφαλώς όλοι, ειδικοί, "ειδικοί" και …άσχετοι συμφωνούμε ότι η ανάπτυξη του τουρισμού αποτελεί για την Κάλυμνο τη μόνη σοβαρή ελπίδα οικονομικής προόδου και ευημερίας. Οι μελέτες των ειδικών και οι οδηγίες τους για εμπορική προβολή και άγρα τουριστών-πελατών είναι βέβαια απαραίτητες, αλλά πιστεύω ότι εξίσου απαραίτητη είναι και η κατάλληλη διαπαιδαγώγηση της Καλυμνιακής Κοινωνίας και ιδίως εκείνου του τμήματός της που, λόγω επαγγέλματος, έρχεται σε άμεση επαφή με τους επισκέπτες της Καλύμνου, ώστε όποιος έρχεται για πρώτη φορά στην Κάλυμνο να μένει ευχαριστημένος και όταν επιστρέφει στον τόπο του να έχει μόνο καλά λόγια να λέει στους γνωστούς του για τον τόπο που πέρασε τις διακοπές του και τους κατοίκους του, ιδίως τους επαγγελματίες με τους οποίους συναλλάχτηκε.
    Αφορμή γι αυτό το σχόλιο μου έδωσε η παρακάτω προσωπική εμπειρία:
    Πριν λίγα χρόνια, δε θυμάμαι ακριβώς πόσα, αρχή του Καλοκαιριού χρειάστηκα να πάρω Ταξί από τις Ελιές μέχρι την Πόθια. Ο οδηγός, ένας νέος άνδρας γύρω στα 40,
    δεν μου ήταν γνωστός και, όπως φάνηκε μετά, ούτε εκείνος με γνώρισε. Σε όλη τη διαδρομή δεν αλλάξαμε κουβέντα. Όταν φτάσαμε στην Πόθια, κοντοστάθηκε στο Σταθμό και με ρώτησε ευγενικά που ακριβώς θέλω να πάμε, του απάντησα "εδώ", σταμάτησε και τον ρώτησα τι οφείλω. Παίρνοντας ένα ύφος, που δεν δεχόταν αντιρρήσεις, είπε κοφτά ένα υπέρογκο, για τη συγκεκριμένη διαδρομή, ποσό, που από τη σύγχυσή και τον εκνευρισμό μου δε συγκράτησα αν ήταν 20 ή 25 Ευρώ. Έχοντας καταλάβει ότι με πέρασε για τουρίστα του απάντησα "Ντίίίί . . . φτενοδουλειά λαάτε μου", οπότε φανερά αιφνιδιασμένος μου είπε "ΝΝάάά . . . Καλύμνιος είσαι; έέέ δώσε 5". Φυσικά του έδωσα τα 5 Ευρώ και έφυγα σκεπτόμενος ότι τέτοια περιστατικά, όσο και αν θεωρηθούν σποραδικά και ακραία, φανερώνουν ένα σημαντικό έλλειμμα τουριστικής παιδείας και αγωγής και προφανώς δεν προάγουν την τουριστική ανάπτυξη της Καλύμνου.
    Είναι απαραίτητο να γίνει βίωμα όλων των ασχολουμένων με τον τουρισμό η ιδέα, ότι τον τουρίστα δε συμφέρει να τον γελάσουμε για να του πάρουμε λίγα χρήματα παραπάνω· αντίθετα συμφέρει να τον καλοπιάσουμε για να ξαναρθεί και του χρόνου.
    Δανιήλ Α. Ζερβός

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία με το (*). Η Αργώ της Καλύμνου διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων πριν την ανάρτησή τους. Τα ανάρμοστα και προσβλητικά σχόλια δεν θα δημοσιεύονται.

Η Αργώ της Καλύμνου - καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση

Top Desktop version