Η Αργώ της Καλύμνου - Καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση για την Κάλυμνο και τα γύρω νησιά

Switch to desktop

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

ΑΝΕΚ: Έρχεται «κυκλώνας» για το Ν. ΚΑΛΥΜΝΟΣ

Θετικός ο «απολογισμός 2013» της ΑΝΕΚ. Όμως έρχεται κυκλώνας το 2015,

λέει η παρούσα διοίκηση της εταιρίας. Η νέα διοίκηση καλείται από τώρα, πριν ακόμη αναλάβει καθήκοντα,  να πάρει τις μεγάλες και ιστορικές αποφάσεις, που δεν πήρε η απερχόμενη διοίκηση. (φωτο, πρώτο πλάνο η νέα δημ. Αρχή, στο βάθος η απερχόμενη)

Αυτή είναι η πραγματικότητα για τη Ναυτιλιακή Εταιρία του Δήμου Καλυμνίων, όπως βγήκε πεντακάθαρα από τον απολογισμό που παρουσίασε ο πρόεδρος της εταιρίας, κ. Γ. Θανάτσης, στην τακτική γεν. συνέλευση, το απόγευμα του Σαββάτου 23.8.14, 7 μμ, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Αναγνωστηρίου. (στο φωτο άλμπουμ παρατηρείστε την αντίθεση των παραταξιακών εκφράσεων: οι μεν περιχαρείς, οι δε: "περίλυπός εστίν η ψυχή αυτών έως θανάτου", κατά παράφραση του ευαγγελικού.

Θετικός ο απολογισμός

Η εταιρία έχει κέρδη. Όχι αξιόλογα, αλλά ο απολογισμός είναι θετικός. Ο κ. Θανάτσης εξήγησε αυτή τη θετική εξέλιξη λέγοντας ότι προήλθε από τη μείωση των εξόδων και την αύξηση των εσόδων. Και η μείωση των εξόδων ήταν αποτέλεσμα της μείωσης της ταχύτητας των πλοίων και της συνακόλουθης μείωσης στην κατανάλωση πετρελαίων – προφανώς μειώθηκαν τα έξοδα και από τη μείωση των δρομολογίων προς και από Μαστιχάρι τις ώρες που οι επιβάτες ήταν λίγοι – πολιτική αντίθετη με αυτήν του κ. Λελέκη.  

Ο κ. Θανάτσης, τόνισε επίσης ότι  η συνεργασία με την εταιρία ΛΑΦΑΣΙ βγήκε επωφελής και για τις δύο πλευρές. Την ίδια άποψη εξέφρασαν και στελέχη της νέας δημ. Αρχής του κ. Γ. Γαλουζή, με τα οποία η ΑΡΓΩ είχε σύντομη συζήτηση πριν τη γ.σ. της εταιρίας. Τέλος, η ΑΝΕΚ δε χρωστάει σε τράπεζες και μέχρι όλο το 2014 θα είναι εύρωστη εταιρία. Στο κεφάλαιο της διαχείρισης των 3 πλοίων της εταιρίας ο κ. πρόεδρος της ΑΝΕΚ παρουσίασε πολύ θετική εικόνα, όμως αναγκάστηκε να ομολογήσει έμμεσα ότι η διαχείριση της γραμμής Κάλυμνος-Μαστιχάρι έχει ανάγκη από αύξηση των δρομολογίων για την εξυπηρέτηση των τουριστών. Δεν είπε βέβαια ότι ήταν λάθος επιλογή του η μείωση των δρομολογίων και ότι ήταν πιο ορθή η επιχειρηματική στρατηγική του προκατόχου του, του κ. Λελέκη, στον τομέα αυτό.

Νέο τοπίο το 2015

Όμως το 2015 προβλέπεται πολύ δύσκολο. Η εταιρία θα πέσει σε δυνατό  «κυκλώνα», λόγω του Ν. ΚΑΛΥΜΝΟΣ. Το ιστορικό αυτό πλοίο, λόγω ηλικίας (ξεπέρασε τα 20 έτη) δεν έχει πια τα φόντα να ανταγωνιστεί τα καταμαράν της εταιρίας του κ. Σπανού, στην κονίστρα της διεκδίκησης των επιδοτήσεων στη γραμμή Κάλυμνος-Σάμος. Τι θα κάνει η ΑΝΕΚ, ποια πολιτική πρέπει να ακολουθήσει; Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα ναυτιλιακής στρατηγικής. Τέτοια όμως στρατηγική μπορεί να καταστρώσει η ΑΝΕΚ;

Φαίνεται μονόδρομος η αγορά από την ΑΝΕΚ δικού της καταμαράν, ώστε να μπει δυναμικά στον ακτοπλοϊκό ανταγωνισμό. Η επένδυση όμως για ένα τέτοιο πλοίο είναι, κατά τον κ. Θανάτση, γύρω στις 800.000€.  Μεγάλο το ρίσκο και η ΑΝΕΚ δεν είναι έτοιμη.   

Η διοίκηση Λελέκη

Πρέπει να θυμίσουμε ότι κάτι παρόμοιο εξέταζε και η διοίκηση του πρώην προέδρου της ΑΝΕΚ, του κ. Μιχ. Λελέκη, του πιο επιτυχημένου προέδρου (παρά την ατυχία που ειχε με τον πράκτορα) αλλά δεν πρόλαβε ούτε να επεξεργαστεί το θέμα, καθώς άλλαξε η δημ. Αρχή. Ο κ. Λελέκης είναι ο δημιουργός αυτής ισχυρής εταιρίας, καθώς εκσυγχρόνισε το Ν. ΚΑΛΥΜΝΟΣ και έκτισε τα μικρά ταχύπλοα Kalymnos Star και Kalymnos Dolphin, διαμάντια του Αιγαίου και ασυναγώνιστα αναπτυξιακά εργαλεία για τον τουρισμό της Καλύμνου. Σήμερα όμως άλλαξαν οι καιροί και οι αντικειμενικές συνθήκες έγιναν πολύ αρνητικές. Τι θα κάνει λοιπόν η νέα διοίκηση της ΑΝΕΚ όταν θα αναλάβει καθήκοντα;

Κριτική επί του απολογισμού

Πάνω στον απολογισμό οι (σημερινές) αντιπολιτεύσεις (μέχρι να αλλάξει χέρια το τιμόνι της εταιρίας) έθεσαν ερωτήσεις και άσκησαν την κριτική τους. Ο κ. Γ. Ψαράς ρώτησε αν η εταιρία χρωστάει στους εργαζόμενους (εννοούσε μες στο πλοίο – γιατί υπάρχουν οι εργαζόμενοι στα γραφεί, οι οποίοι αυξήθηκαν μεν…, αλλά πληρώνονται κανονικά). Ο κ. Θανάτσης απάντησε ότι στους νέους δε χρωστάνε, ενώ τα χρέη προς τους παλιούς συνεχώς μειώνονται.

 Ο κ. Γ. Μαστροκούκος παρατήρησε ότι η θετική εικόνα εσόδων-εξόδων είναι προϊόν των δεομένων της χρήσεως του 2014 (των 8 μηνών που έχουν περάσει), ενώ μέσα στον ισολογισμό η εικόνα είναι διαφορετική. Επίσης, επισήμανε ότι η παρούσα διοίκηση δεν έχει κάνει καθόλου επενδύσεις, και γι’ αυτό παρουσιάζει το θετικό πρόσημο, το οποίο τελικά είναι αμφισβητήσιμο.

*

Η ΑΡΓΩ (Σακ. Τρικοίλης) μετά τον απολογισμό και τις πρώτες τοποθετήσεις αποχώρησε από την αίθουσα λόγω υποχρεώσεων. Πάντως αυτό που  έβγαλε ως συμπέρασμα ήταν η θετική εικόνα του απολογισμού και των οικονομικών της εταιρίας, αλλά και, από την άλλη,  η χωρίς αναπτυξιακό-επενδυτικό σχεδιασμό πορεία της εταιρίας αρκείται στην απλή διαχείριση και στην αδυναμία να αντιμετωπίσει την κρίση που έρχεται, καθότι  η εταιρία κινδυνεύει μες στο 2015.  Η παρούσα διοίκηση έκλεισε τον κύκλο της θετικά μεν πλην όμως σαν μικρο-ιδιοκτήτρια τουριστικών σκαφών, που στο τέλος της σεζόν μετράει τα κέρδη της. Έψαξε τις τιμές των καταμαράν, αλλά έως εκεί…  

*

Το μέγα πρόβλημα τώρα δεν είναι πια ο κ. Θανάτσης και ο κ. Διακομιχάλης, αλλά το τι θα κάνει η νέα διοίκηση του νεοεκλεγέντος δημάρχου κ. Γ. Γαλουζή. Ποια πολιτική θα ασκήσει. Και μέχρι να παραδώσει η παρούσα διοίκηση (πέρασαν 3 μήνες και θα χρειαστεί να περάσουν άλλοι 3, μέχρι την 1/1/2015!) ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβει και θα είναι νόμιμες;

Οι μεγάλες αποφάσεις ήδη έχουν καθυστερήσει επικίνδυνα.

 

Τελευταία τροποποίηση στις

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία με το (*). Η Αργώ της Καλύμνου διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων πριν την ανάρτησή τους. Τα ανάρμοστα και προσβλητικά σχόλια δεν θα δημοσιεύονται.

Η Αργώ της Καλύμνου - καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση

Top Desktop version