Logo
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Ο «Μεγάλος Αδελφός» των ψαράδων στο λιμάνι Κύριο

Εγκαθίσταται ραντάρ στην κεντρική προβλήτα, για να ελέγχει την κίνηση

 

Στις 7/10/13, 8 μ.μ., ο δήμαρχος κάλεσε τα ΜΜΕ σε συνέντευξη, στην αίθουσα του δημ. σ/λίου (Αναγνωστήριο). Μαζί του ήταν δύο τεχνικοί της εταιρίας Ε-ARION και από κοινού  παρουσίασαν το ραντάρ που θα εγκατασταθεί στην είσοδο του λιμανιού της Πόθιας.

Αυτή η  υποδομή ασφαλείας του λιμανιού εντάσσεται σε εθνικό πρόγραμμα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο και ενέκρινε  τη μελέτη και χρηματοδότηση του έργου με 140.000€ και με την προοπτική να επεκταθεί στις 200.000€. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται τα λιμάνια Κύπρου, Ρεθύμνου (Κρήτης), Καλύμνου και Πάτμου. Η Κάλυμνος, σύμφωνα με τον κ. δήμαρχο,  προηγείται κατά πολύ των τριών άλλων λιμανιών.

Το σύστημα θα έχει μία κεραία εμβέλειας 70 μιλίων, στην άκρη της κεντρικής προβλήτας (εκεί που αράζουν τα επιβατηγά πλοία),  θερμική κάμερα, ώστε να ελέγχει την κίνηση στο λιμάνι μέρα-νύχτα και ηλεκτρονικό υπολογιστή, που εγκατασταθεί στο Λιμεναρχείο, το οποίο θα έχει και την ευθύνη της παρακολούθησης.   

Η ανακοίνωση αυτού του έργου, που θεωρείται μεχρι και εθνικής σημασίας κατά τον κ. δήμαρχο,  μετά από τις δύο φορές που το ακούσαμε από τις επαναλήψεις του TV12 ( η ΑΡΓΩ δεν μπόρες να είναι παρούσα), μας  γέννησε απορίες. Η εισήγηση του κ. δημάρχου και οι διευκρινίσεις των στελεχών της εργολήπτριας εταιρίας Αρίων, δε μας κάλυψαν. Έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:  

1.    Το «Σύστημα Διαχείρισης και Παρακολούθησης Στόχων»  που θα εγκατασταθεί προορίζεται να ελέγχει  την ασφάλεια του λιμανιού, δηλαδή το ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει. Πώς έμπλεξαν δήμαρχος και τεχνικοί της Εταιρίας τη λεκάνη Καλύμνου-Κω;  Μήπως για να μεγαλώσουν την ακτίνα παρακολούθησης θαλάσσιου χώρου για να προσδώσουν αυξημένη εθνική σημασία στο σύστημα. 

2.   Γιατί η λεκάνη Καλύμνου-Κω είναι ευαίσθητη και τι εννοεί ο κ. δήμαρχος με τον όρο «ευαίσθητη»; Μήπως εννοεί εθνικούς λόγους; Την πάταξη λαθρεμπορίου, εισαγωγής ναρκωτικών, μεταφοράς λαθρομεταναστών κ.α.;  Μα όλα αυτά δεν γίνονται σ’ αυτή την πλευρά τη λεκάνη Καλύμνου-Κω αλλά στη θαλάσσια περιοχή Καλύμνου-Τουρκίας.   

3.   Τι θα κάνει το Λιμεναρχείο κατά την εποπτεία της λεκάνης Καλύμνου-Κω, όταν θα εντοπίζει ένα «στόχο» (!!! υπερβολική η λέξη αυτή); Θα επεμβαίνει για αναγνώριση του «στόχου» εκ του σύνεγγυς; Και θα ελέγχει ποιας κατηγορίας σκάφος είναι: ψαράδικο, επιβατηγό, ποστάλι Καλύμνου-Κω, ιδιωτικό σκάφος, βάρκα κ.α. και θα καταγράφει;

4.   Το Λιμεναρχείο έχει το προσωπικό, σκάφος ειδικό  και την αντικειμενική (αν όχι και την υπηρεσιακή) δυνατότητα να αναλάβει επιπλέον αυτή την ευθύνη  24ωρης βάσης;

5.   Όταν το ραντάρ θα εντοπίζει ψαράδες της Καλύμνου ή ερασιτέχνες ψαράδες (είπαν ότι το σύστημα εντοπίζει σκάφος μέχρι 4 μέτρων), που είναι μπες-βγες όλο το 24ωρο, το Λιμεναρχείο θα τρέχει να ελέγξει για ποιο σκοπό βγαίνει από το λιμάνι (θα ελέγχει και τα χαρτιά του σκάφους, αριθμό επιβαινόντων, μέσα ασφαλείας κ.α.) και στην επιστροφή τι θα ελέγχει; Μήπως οι ψαράδες της Καλύμνου βρουν μπροστά τους το «Μεγάλο Αδερφό», που θα ελέγχει κάθε τους κίνηση;.

6.   Η διαδικτυακή διεύθυνση   www.marinetraffic.com μας δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθούμε οι πάντες, όλο το 24ωρο και όλες τις ημέρες του χρόνου,  κάθε πλοίο, οποιασδήποτε κατηγορίας και εθνικότητας, που ταξιδεύει, σε πραγματικό χρόνο, σε όλες τις θάλασσες του κόσμου και, φυσικά, στη λεκάνη Καλύμνου-Κω ή Καλύμνου – Ιμίων και Τουρκίας. Μας βγάζει κάρτα με  φωτογραφία του πλοίου, ονομασία, εθνικότητα, τύπο και όλα τα χαρακτηριστικά. Αυτά θα τα έχει το σύστημα με τα σκάφη της Καλύμνου, ώστε να διενεργείται ο σωστός έλεγχος και μέσα από το Λιμεναρχείο;

7.   Μετά από τα πιο πάνω προέκυψε και θέμα τρόπου επιλογής ή ανάδειξης της αναδόχου εταιρίας κ.τ.ο.  Και σ’ αυτό το έργο δεν διευκρινίστηκε αν έγινε διαγωνισμός και με ποιο τρόπο. Ο κ. δήμαρχος είπε τα εξής:

Α.    Την προκήρυξη πήραν 14 εταιρίες (αυτό αποδεικνύεται;).

Β.   Προτάσεις κατέθεσαν 3 εταιρίες (και αυτό αποδεικνύεται; Οι υπόλοιπες όχι γιατί δεν τις ενδιέφερε ο διαγωνισμός και δεν είχαν πιστοποίηση (τι απ’ τα δύο; Δεν τις ενδιέφερε ή δεν είχαν πιστοποίηση;).

Γ.   Η εταιρία Αρίων, που πήρε το έργο, σύνταξη τη μελέτη, προκρίθηκε και ανέλαβε την εγκατάσταση.  Απορία: και οι τρεις εταιρίες που υπέβαλαν προτάσεις είχαν τη δική του μελέτη με τα δικά τους μηχανήματα;

Δ.   Τελικά ποιος ενέκρινε τη μελέτη, το Υπουργείο Ε.Ν. ή ο Δήμος Καλυμνίων, που προΐσταται αυτή τη στιγμή και δίνει συνέντευξη με εξηγήσεις κ.λπ.;

Να παρατηρήσουμε ακόμη και τα εξής: Κατά την ως άνω συνέντευξη του κ. δημάρχου (7.10.13), Ο εκπρόσωπος της εταιρίας, είπε ότι είχε επανειλημμένες διαβουλεύσεις με το Δήμο από το 2012.  Ρωτάμε λοιπόν: 1) Πριν το διαγωνισμό μεταξύ των 14 ή 3 εταιριών ή μετά το διαγωνισμό;  2) Αφού ο διαγωνισμός καταλήγει σε επιλογή της συμφερότερης πρότασης, αξιολογώντας τα οικονομικά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τι χρειάζονται οι επανειλημμένες διαβουλεύσεις;  Οι «διαβουλεύσεις» τι διαβουλεύονταν; Και «επανειλημμένες» για ποιο λόγο;

Από όλα τα μεγάλα λόγια για ραντάρ εθνικής σημασίας (αφήνω έξω το σκέλος του διαγωνισμού, το σημείο  7 με τα επιμέρους ερωτήματα στα  Α,Β,Γ,Δ,Ε, είναι έργο της αντιπολίτευσης), το μόνο βέβαιο που διαπιστώσαμε είναι ότι το σύστημα αυτό θα ελέγχει όποιον μπαίνει στην Κάλυμνο από την «κύρια πόρτα», χωρίς να είναι σε θέση όμως να παρακολουθεί από πού έρχεται. Η εθνική σημασία του έργου είναι «λόγια της πλώρης». Ο «Μεγάλος Αδελφός» θα έχει περιορισμένες δυνατότητες και δεν πειστήκαμε για την εθνική του σημασία… εντός λιμένος.

 

Τελευταία τροποποίηση στις
Σακελλάρης Ν. Τρικοίλης  argokalymnou@gmail.com

1 σχόλιο

Argo Kalymnos