Η Αργώ της Καλύμνου - Καθημερινή ηλεκτρονική ενημέρωση για την Κάλυμνο και τα γύρω νησιά

Switch to desktop Register Login

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

«Ερώτων καμώματα», Της Ευαγγελίας Μπιλλήρη

Η αναγγελία για την μουσική παράσταση υπό τον τίτλο «Ερώτων καμώματα», έγινε με μια άκρως ενδιαφέρουσα αισθητικά φωτογραφία των πρωταγωνιστών, η οποία αναρτήθηκε διακριτικά, μόνο σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Αφαιρετική, υπαινικτική, χωρίς πολλές πληροφορίες ωστόσο, τράβηξε από την πρώτη στιγμή την προσοχή,  εξάπτοντας την περιέργεια  του κοινού.

Η πρωτόγνωρη για τα τοπικά πολιτιστικά πράγματα  μουσική παράσταση, με θέμα τον έρωτα,  η οποία δόθηκε στην γκαλερί Ναυτίλος, του γλύπτη Σακελλάρη Κουτούζη, δεν ήταν απλώς πρωτότυπη! Ηταν μια αναπάντεχη νότα πολιτιστικής φρεσκάδας, που προέκυψε  στο τέλος του Μάρτη, στα ξαφνικά,  όσο ξαφνικά μπήκε φέτος η άνοιξη!

Ο έρωτας, που διαχρονικά  έχει πυροδοτήσει κάθε μορφή  καλλιτεχνικής έκφρασης, ήταν ο καμβάς πάνω στον οποίο κεντήθηκε η εξέλιξη ενός φαινομενικά απλού στόρυ.

Ένα εξαιρετικά προσεκτικά επιλεγμένο ρεπερτόριο από το σύγχρονο,  έντεχνο, λαϊκό αλλά και ρεμπέτικο τραγούδι, με καθοριστικές για το ύφος της παράστασης επιλογές από τον ελληνικό κινηματογράφο, διανθίστηκε με κείμενα του Γιώργου Ζαμπέτα και έμμετρη πρόζα που γράφτηκε ειδικά για την περίσταση από τον Γιάννη Κουλλιά, συνθέτοντας το σενάριο.

Η Ελένη Οικονόμου και ο Μανόλης Καζαβούλης ερμήνευσαν συναρπαστικά τους ρόλους τους ως ζευγάρι,  που βιώνει όλες τις αποχρώσεις του έρωτα.

Ο καθένας αξιοποίησε με τον καλύτερο τρόπο τα  εκφραστικά του μέσα. Η Ελένη, με μακρά θητεία στις «Μορφές έκφρασης» του συμπατριώτη μας Θωμά Κινδύνη, παρέπεμπε αβίαστα στις κλασικές γυναικείες μορφές της μεγάλης οθόνης, δίνοντας  με την σκηνική παρουσία και την θεατρική ερμηνεία της στην σωστή και καλλιεργημένη φωνή της,  άλλη διάσταση.

Ο Μανόλης με την μουσική του παιδεία και την πλούσια σε έκταση και βάθος φωνή του πλαισίωνε την παρτενέρ του με ένταση και λυρισμό, άρτια, αποκαλύπτοντας τις βυζαντινές  επιρροές του.

Η Αγγελική Βασιλικοπούλου στο τρυφερό μαντολίνο και η Φωτεινή Τσακνάκη στο ορχηστρικό πιάνο, προφανώς υπεύθυνες για τις ενδιαφέρουσες διασκευές αγαπημένων κομματιών αλλά και για τις χορωδιακές πολυφωνίες, σήκωσαν με πολύ πάθος και κέφι το μουσικό βάρος του δίωρου προγράμματος,  εναλλάσσοντας τους ρόλους τους τόσο  στην πρόζα  όσο και στο τραγούδι.

Κομψά και όμορφα τα κουστούμια, ευρηματική για τον περιορισμένο χώρο η κίνηση, χαριτωμένα και ανάλαφρα τα στιχάκια ανάμεσα στα τραγούδια, εξαιρετικά προσεγμένη η σκηνοθεσία του Νίκου Γιαχαλή.

Ατμόσφαιρα γλυκιάς μέθεξης, ακούσματα από την εποχή της αθωότητας, όταν αξίες, αρχέτυπα και στερεότυπα ήταν όλα ξεκάθαρα: Αντρας, ασφάλεια και μπέσα,  γυναίκα,  σαγήνη και ευαισθησία. Αναμνήσεις από δεκαετίες γνήσιας καλλιτεχνικής δημιουργίας, όταν παρεμπιπτόντως και τότε  τα οικονομικά δεδομένα, αφού αυτά πλέον κυριαρχούν στις συζητήσεις μας,   για τον περισσότερο κόσμο δεν ήταν καλά.

Και είναι αυτή η απλή συνειρμική σκέψη, η οποία πυροδοτεί τον υγιή προβληματισμό και υπογραμμίζει το βαθιά αισιόδοξο μήνυμα αυτής της  παράστασης, που αποπνέει «αλήθεια» και απογειώνει  την διάθεση διατηρώντας τη για μέρες ψηλά!

Αν θέλουμε, μπορούμε και οι συντελεστές αυτής της παράστασης το απέδειξαν περίτρανα, να επιτύχουμε τελικώς τον στόχο της αναζήτησης διεξόδου από την κρίση και το παρακμιακό περιβάλλον που βιώνουμε, με θεάματα που αναδεικνύουν την ουσία των πραγμάτων, τις κλασικές αξίες, την ποιότητα, με άλλα λόγια με θεάματα που προάγουν τον πολιτισμό.

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία με το (*). Η Αργώ της Καλύμνου διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων πριν την ανάρτησή τους. Τα ανάρμοστα και προσβλητικά σχόλια δεν θα δημοσιεύονται.

Argo Kalymnos

Top Desktop version